متشکرم یا معین من استعانه ومعین هرکه از تو نصرت طلبد
16ام مرداد, 1404رب مهربان ذرات هستی سلام
اللهم عجل لولیک الفرج النور والسرور
در ادامه تذکرات حکمت افزای سوره بقره معظم
در اصلاح ذهن ونفس می فرماید :
در راه خدا انفاق ونیکی نمائید .که خدا نیکو کاران را دوست دارد
خداوند علاوه بر تاکید بر دفاع از اسلام وجهاد بر انفاق واحسان نیز تاکید دارد .
وخداوند بر انفاق همراه با میان روی تاکید دارد
وخود داری از هرگونه افراط وتفریط در عمل به فرا مین الهی تاکید شده است .
وعدم انفاق باعث گسترش ثروت اندوزی ودلبستگی در جمع حریصانه ی مال گردد
وخداوند به پیامبر (ص) فرمود :
نه چنان دست بسته باش که نبخشی ونه چنان دست گشوده که هر چه داری ببخشی .
امام صادق (ع) می فرماید :
انفاق نباید در حدی باشد که دست خودتان خالی گرددوبه بدبختی کشیده شوید
آنچه سبب جلب حب حق به بنده گرددنیکی وانفاق است
ونیکو کار محبوب حق است
1. اقتصاد پیش نیاز حرکت بر مدار نیکی است
ومقام جهاد نیز به پشتوانه ی گذشت از جان ومال حصول یابد
واگر مردم هنگام هجوم دشمنان از مال وجان خود گذشت نکنند .پیروزی حاصل نگردد
2. ثمره انفاق .برکت در سلامتی واموال است
3. در اسلام .جهاد ودفاع از حق وانفاق وهر گذشتی باید به نیت قرب به حق باشد
4. رسیدن به مقام رضای حق .از عمل به ارزشها ی حق پسند حاصل گردد .
رب مهربان .آتش نفس شعله ور
قارون های مجنون وخون خوار را از جهان خاموش ونابود بگردان
وبر قرب نفوس جهان بر تقرب حق بیفزا
متشکرم یا صریخ من استصرخه وفریاد رس .هرکه تورا به فریاد خواهی طلبد
9ام مرداد, 1404رب مهربان ذرات هستی سلام
اللهم عجل لولیک الفرج النور والسرور
در ادامه ی تذکرات حکمت افزای سوره بقره معظم
در اصلاح ذهن ونفس می فرماید :
آغاز جنگ در چهار ماه از منظر حق ممنوع وحرام است
ماه1. ذی القعده 2. ماه ذالحجه 3. ماه محرم 4. ماه رجب
اگر دشمن حرمت این چهار ماه را نگه نداشت وبا شما جنگید وآغاز گر جنگ شد
شماهم با او بجنگید
زیرا رعایت نکردن فرامین حق وحرمت ها .قصاص دارد
پس هرکس بر شما تعدی نمود شما هم بر او تعدی نمائید
واز خدا بترسید .وعادل باشید
که خداوند یاری رسان کسانیست که مطابق نظر ورضایت حق عمل نمایند
رعایت حرمت این چهار ماه در توقف جنگ لازم است
ولی حرمت خون مسلمان ونظام اسلامی از آن واجب تر است
واگر دشمن تعرض کرد وحرمت ممنوعیت جنگ را در ماههای حرام نگه نداشت
با دشمن وارد جنگ گردید.اورا قصاص نمائید
وهرکس بر شما تعدی وستم نمود مقابله به مثل نمائید
وتقوا پیشه کرده وتناسب را در جنگیدن رعایت نمایید
وخداوند یار متقین است
ودر مورد غصب غاصب .با استدلال ازآیه ی تقاص .
مال را باید از غاصب تقاص نمود وپس گرفت .
1. از نظر حق برخی زمانها برترند وشهر الحرام هستند وحرمت آن زمانها باید حفظ گردد
2. از منظر حق حفظ جان وپایداری اسلام بر حرمت مکان وزمان برتری دارد
3. اسلام تعدی وتجاوز وغصب دشمنان نمی پذیرد
4. حتی در قصاص دشمنان .عدالت را رعایت نمائیم
5. اجرای قانون در اسلام باید قوی باشد
و بگونه ای اجرا گرددکه موجب یاس مسلمانان وجرات کفار نگردد
6. به هنگام جنگ نیز باید تقوا را رعایت نمود .که از اصول عمل به عدالت است
7. اگر در جنگیدن از مرز عدالت خارج نگردیم .از امداد الهی بهره مند گردیم
ورعایت تقوا وعدالت پیش نیاز بهره مندی ازامدادالهی وتضمین پیروزی است
رب مهربان .آتش نفس شعله ور
قارون های مجنون وخون خوار را از جهان خاموش ونابود بگردان
وبر تقرب نفوس جهان به حق بیفزا
متشکرم یا مرشد من استرشده وراهنمای هر که از تو هدایت خواهد
2ام مرداد, 1404رب مهربان ذرات هستی سلام
اللهم عجل لولیک الفرج النور والسرور
در ادامه ی تذکرات حکمت افزای سوره بقره معظم
در اصلاح ذهن ونفس می فرماید :
پس اگر مشرکان
از شرک وستم وفتنه وکفر ورزی دست بر داشتند وباتوبه بازگشتند
از گناه ایشان در گذرید وببخشید که خداوند آمرزنده ومهربان است
1. مسلمانان باید آتش بس واقعی وحقیقی دشمن را بپذیرند
2. اسلام با توبه واقعی وحقیقی راه بازگشت را حتی برای مشرک وکافر باز گذارده
3. اگر کفار ومشرک دست از فتنه وجنگ برداشتند وایمان آوردند
وتوبه ی واقعی وحقیقی نمودند آنان را به کارها وگناهان قبلی ایشان ملامت نکنید
4. هرانسانی با اصلاح ذهن ونفس خود وپیروی از حقیقت
زمینه ی دریافت رحمت الهی بر خود را فراهم آوردتا لایق دریافت رحمت الهی گردد
اگر مشرکان وکافران بر فتنه وکفرورزی خویش اصرار ورزیدند وبر اصلاح برنگشتند. با آنان بجنگید
واگر جنگ را متوقف کردند شما نیز باز ایستید
وبا مشرکان جهاد نمایید .تا فتنه وفساد وظلم از روی زمین بر طرف گردد
ودین حق خدا بر پا گردد
واگر کافران فتنه وفساد وظلم را ترک کردند .با تائبان به عدالت رفتار نمایید
که جهاد فقط با ستمکاران جایز است
هدف اسلام از جنگ وجهاد بر چیدن دام وعفونت شرک وکفر از اذهان ونفوس است
وجنگ ومقابل به مثل با .کفار ومشرکان ظالم. عین اجرای عدالت است
1. هدف جنگ وجهاد در اسلام
برچیدن باتلاق وعفونت فتنه وظلم
وقوت بخشی بر حاکمیت عدالت حق بر نفوس است
2. ابتدا باید عفونت ظلم وفتنه وشرک برچیده گردد تا نور عدالت حق ظهور یابد
بایدابتدا آتش ظلم خاموش گردد تا نور ایمان در نفوس وذهن ها ظهور یابد
3. راه برگشت وتوبه بسوی حق همواره گشوده است
وانسان باید همواره امید به عفوومغفرت الهی داشته باشد
4. خداوند توبه ی حقیقی را می پذیرد
وانسانها را به خطا بخشی وچشم پوشی از جزئیات قابل بخشش دعوت نماید
رب مهربان .آتش نفس شعله ور
قارون های مجنون وخون خوار را از جهان خاموش ونابود بگردان
وبر تقرب ذهن ونفوس جهانیان بسوی حق بیفزا
متشکرم یا مکرم من استکرمه .ای کرم کننده بر هر که طالب کرم باشد
26ام تیر, 1404رب مهربان ذرات هستی سلام
اللهم عجل لولیک الفرج النور والسرور
درادامه ی تذکرات حکمت افزای سوره بقره معظم
در اصلاح ذهن ونفس می فرماید :
آنان را که از شرک وکفر وحق ستیزی وظلم باز نمی ایستند .
هر کجا یافتید به قتل رسانید
واز جائیکه شمارا بیرون نمودند .بیرون نمایید .
وفتنه ومکرایشان در رواج شرک وبت پرستی
وبیرون راندن مردم از خانه هاشان ووطنشان از قتل وکشتار هم بدتر است .
در مکان مسجدالحرام با ایشان جنگ نکنید
چون این مکان مقدس است وحرمت دارد
مگر آنکه در مسجدالحرام با شما جنگ را آغاز نمایند .آنگاه آنان را در آنجا به قتل رسانید
که به قتل رساندن مشرک وکافر پاداش کیفر ایشان است
تمامی انبیاءوامامان (ع) نمونه جهاد واز خودگذشتگی در خاموش سازی عفونت کفر بودند
وامام حسین (ع) یگانه سرور شهیدان وسالار جهاد خانوادگی با عفونت کفر است
صفتی خاص در تاریخ ابدیت که خورشید امامت با ستا رگان ولایت
به جنگ براندازی تاریکی وعفونت جهل کفار حق ستیز می رود
حسین (ع) می رود تا غبار ودود تاریکی
وعفونت کفر وشرک وجهل ومادی پرستی وحرص وطمع وحسد رااز نفوس بر اندازد
میرود تا اذهان واندیشه ونفوس جهانیان را
از خاک روبه وغبار وعفونت جهالت که بر آینه ی نفوس وذهن عالم نشسته بزداید
حسین (ع) میرود تا به ذهن ونفوس جهانیان
آب حیات سلامت اسلام وحیات آزادگی واستقلال وشهامت جسارت
وحیات شجاعت ومقاومت وفتوت ومروت را .بر ذهن ونفوس جهان بنوشاند .
وخون صداقت وحقیقت را در شریان اندیشه ها ونفوس تزریق وتعلیم نماید
حسین (ع) با خانواده در این جهاد تبیین .
تزریق خون طیب شهادت را درجهت بیداری اذهان ونفوس عالم بر می گزیند
تا شاید نفسی از پوسته ی غفلت برخیزدورویش تقربی به حق نماید
ومسیر ذهن خود را به تقرب بر قبله ی پذیرش حق وحقیقت پایدار دارد
1. مقابله با دشمن لازم وضروری و مقابله با عفونت روح وذهن ونفس است
وهمچون مقابله باعفونت جسم ارزش حیات بخشی معنوی دارد
2. دفاع باید عادلانه باشد
3. حق وطن خواهی از حقوق انسانی است
4. فتنه انگیز مانند محارب باید به اشد مجازات برسد
5. مسجدالحرام مقدس ومهم .
امادفاع از خون مسلمان مقدس ترومهمتر است
در دفاع باید موضوع اهم ومهم در نظر گرفته شود
6. مسلمان نباید آغاز گر جنگ باشد
رب مهربان. آتش نفس شعله ور
قارون های مجنون وخون خوار را از جهان خاموش ونابود بگردان
وبر تقرب نفوس جهان به حق بیفزا
متشکرم یا حافظ من استحفظه ونگهدار هر که از تو محافظت طلبد
18ام تیر, 1404رب مهربان ذرات هستی سلام
اللهم عجل لولیک الفرج النور والسرور
در ادامه ی تذکرات حکمت افزای سوره بقره معظم
بر اصلاح ذهن ونفس می فرماید :
در راه خدا با آنانکه به جنگ ودشمنی با دین خدا بر خیزند جهاد نمایید
لکن در جنگ از حدود ی که خدا دستور داده تجاوز نکنید
که خداوند متجاوزان را دوست ندارد
این آیه .هنگامی که پیامبر (ص) به قصد عمره وارد مکه شدند نازل شد
در حدیبیه مشرکین مانع ورود پیامبر (ص) به مکه شدند
وپیامبر (ص) صلح حدیبیه را پذیرفتند .که تا سال بعد وارد مکه نشوند .
سال بعد پیامبر (ص) حرکت کردند .تا در مکه قضای عمره به جا آورند
واز جنگ در ماه حرام اکراه داشتند .
ومی دانستند که مشرکین به عهد خود وفا ندارند
که این آیه در باره ی جهاد نازل گردید .
وپیامبر (ص) با کسانی که قصد جنگ داشتند می جنگید
وبا کسانی که از جنگ دوری می کردند .جنگ نمی کرد
دفاع ومقابله به مثل از حقوق انسانی است
وبر ضرورت دفاع در برابر تجاوزکاران تاکید شده است
ومرزها وحدود الهی آنست که :
1. در جنگ متعرض بیماران وسالمندان وزنان وکودکان نباشیم .
2. از حدود الهی آنست .که قبل از آغاز جنگ طرف مقابل را به اسلام دعوت نماییم
3. ترحم وعلم ارزش است ولی نه بر دشمن حق ستیز
حضرت علی (ع) به جای پیامبر (ص) خوابید واز جان خود گذشت
از مولفه های جهاد :
از خود گذشتگی .سخاوت .شجاعت .شهامت ..استقامت در نبرد در بر پایی عدالت است
نور عدالت حق محبت افزاست ووحدت آور نفوس است
ودشمن با گمان باطل وجهل تاریک خود
سعی در خاموش کردن نورعدالت ومحبت حق دارد
4. بر خورد با دشمن مراتب دارد
1.مرحله ی بی اعتنایی واعراض از دشمن
2. مرحله ی خشونت وجنگ با دشمن
5. جنگ مسلمان .برای دفاع از خود وپایداری دین حق واستقامت معنوی است
ولی جنگ وتعرض دشمن جاهل. 1. برای نفع مادی وبرای خاموش کردن نور حق
2. وبرده داری در تاریکی جهل جهال ودر تاریکی نگه داشتن اندیشه های نفوس
3. وجنگ با حق وحق گروی وستیز با فرامین وقدرت صانع ونور خالق یکتاست
6. دفاع از حق وخود از حقوق انسانی است
واگر کسی با حق بجنگد وآغاز گر جنگ باشد باید با او جنگید
7. هدف جنگ در اسلام .گرفتن آب وخاک واستعمار وانتقام نیست
بلکه آزاد سازی اذهان واندیشه ها ونفوس از استعمار جهل ظالم است
هدف از جنگ با حق ستیز .1. حذف عناصر فاسد کننده ی ذهن ها ونفس هاست
2.وآزادسازی اندیشه ها ونفس ها
از زنجیر جهل وخرافات وشایعات وغرق شدن در باتلاق انواع بت هاست
3.وروشن شدن نور عدالت وتابعیت از حق در ذهن ها ونفس هاست
4.ورشد حق بینی وحق گروی در ذهن ها ونفس هاست
8. در جنگ باید عدالت وحدود الهی رعایت گردد
9. ظلم وستم وتجاوز وحق ستیزی محصول تاریکی جهل
وذهن واندیشه را .تاریک مکدر وقسی می سازد
ظلم از جاهل بروز می کند
ونور محبت ها را خاموش وتولید خشم وقساوت نماید
10. کسیکه وارد نبرد با ظالم جاهل می شود
باید تابع عدالت ورعایت حدود الهی باشد
11. هدف در هر جنگ باید کسب رضایت خداوند وتقرب بر نظر حق باشد
نه کسب منافع مادی ونفسی
12. حتی در دفاع از خود نیز باید کسب رضایت حق جلوتر از هر اندیشه ای در نفس باشد
وشرکت در نبرد با ظالم جاهل به نیت
رشد اسلام ورشد حق گروی وکسب رضایت حق باشد
رب مهربان .آتش نفس شعله ور
قارون های مجنون وخون خوار را از جهان خاموش ونابود بگردان
وبر تقرب به حق .نفوس جهان بیفزا