متشکرم یا احد ویا واحد ومتشکرم ای یکتای بی همتا
9ام آبان, 1404رب مهربان ذرات هستی سلام
اللهم عجل لولیک الفرج النور والسرور
در ادامه ی تذکرات حکمت افزای سوره معظم بقره در اصلاح ذهن ونفس می فرماید :
در میان مردم .کسانی هستند که از جان خود به خاطر رضایت حق می گذرند
وخداوند با چنین بندگان مخلص وخاص . رئوف ومهربان است .ونظر خاص دارد
واین آیه اشاره به حضرت علی (ع) دارد .
که به خاطر نجات جان پیامبر (ص) به جای او در بستر خوابید
خداوند .به دو فرشته ی میکائیل وجبرئیل فرمود :
کدامیک حاضرید جان خود را در راه دیگری فدا نمائید ؟هیچکدام نپذیرفتند
وخدا فرمود : علی (ع) حاضر. جان خود را فدای پیامبر (ص) نماید
وعلی (ع) فرمود :
کسی که در راه امر به معروف ونهی از منکر واجرای اوامر حق . کشته شود .
همانند کسی که جان خود را فدای خدا نموده است
1. فرق بین کسی که فقط سخن حق گوید . با کسی که به سخن حق عمل نماید
2. یاد ایثار گران را همواره زنده بداریم .وبا بیان وعمل به ارزش های اخلاقی ایشان .
فرهنگ اخلاص وصداقت را در جامعه توسعه دهیم
3. پیش مرگ .اولیا ءوارزش های الهی شدن .همان شهادت وسعادت اخروی وابدی است
4. بزرگترین کاسبی وسود ابدی . گذشتن ازجان خود در راه خشنودی حق .حتی اگر محقق نگردد
5. دریافت اجر ونظر خاص حق .بر از جان گذشتگان در راه حق
نتیجه وپاداش .حرکت خاص ذهنی و عملی . مخلصان وصادقان .حق پذیر است
رب مهربان آتش نفس شعله ور
قارون های مجنون وخون خوار را از جهان خاموش ونابود بگردان
وبر تقرب نفوس جهان .بسوی حق بیفزا
متشکرم یا قوی ولا یضعف .ای قوی بدون ضعف
2ام آبان, 1404رب مهربان ذرات هستی سلام
اللهم عجل لولیک الفرج النور والسرور
در ادامه ی تذکرات حکمت افزای سوره بقره معظم در اصلاح ذهن ونفس می فرماید
از سنت الهی است .که هر کفر ورزی وناسپاسی با مکر افزایی در ذهن ونفس همراه می گردد
وهر دوری از قبله ی نور حق .بارشد نار مکر درذهن و نفس همراه گردد .
وهر آلودگی ذهنی .تکبری وحسدی و طمع .
بر ناریت نفس افزاید واز نوریت نفس کاهد
کفار قریش در هر نظر وعملی بر پیامبر (ص)مکر می زدند
واین مکرنفسی وذهنی میوه ی .کفر ایشان ودوری از حق بود
وبه پیامبر (ص) اعلام می کردند .
ما مسلمان شدیم وتعلیم گری بر ای رشد اسلام درما بفرست
ووقتی پیامبر (ص) مبلغی بر رشد بیشتر دینی ایشان می فرستاد
با فرستا دگان پیامبر (ص) به جنگ وقتال می پرداختند وبه ایشان آسیب می زدند
همانگونه که در عصر حاضر مومنان واقعی وطرفداران اسلام را به قتل می رسانند
یعنی کفار .
مومنین را به ظاهر دعوت به گفتگو وصلح نمایند ولی در باطن بر قتل ایشان همت گمارند
ودوری از حق وگمراهی نفس .ذهن ونفس انسان را مکر ساز گرداند
ولزوم تاکید حق بر حرکت در صراط قبله ی . نور حق .
جلوگیری از ابتلا ءوآلودگی به نار مکر گمراهی نفس است
ودر حضور خدای ناظر از
باطل گردی وگمراهی در قبله های کثیر تقلبی وجعلی بپرهیزیم ودوری نما ئیم
واگر از تقرب بر قبله حق دور گردیم .
در نار سرگردانی ذهن ونفس تا ابد گرفتار گردیم
ونتیجه ی دوری از قبله ی حق .
ناشنوایی ونابینایی وبی تکلمی در پذیرش وبیان حقیقت نور حق است
وچه .بد مرض وابتلای ناری .حسرت انگیز ولا علاج ابدی بر ذهن ونفس واقع گردد
1. تداوم بر جهل ورزی ودوری از قبله حق .بر نار افزایی وغروب نور پاکی نفس انجامد
2. ذهن ونفس متکبر با ابتلا ءبر صم بکم وعمین وکوری وکری ولالی که میوه ی جهل ورزی است .
بنیان ناری شدن نفس را فراهم سازد
مروان خلیفه ی بنی امیه .می گفت هر که مرا به تقوا دعوت نماید گردنش را می زنم
چرا نفس نوری را که هدایتگر است .نفس ناری به قتل می رساند ؟
چون ذات نار .سوزاندن ونابود کردن وخاکستر نمودن است
3. حاکم ورهبر حقیقی .باید حق پذیر وپیرو افزایش سلامتی در ذهن ونفس باشد
وگرنه مخالفت با حقیقت وحق گروی .
لجاجت ناری وقساوت ونابودی نفوس را در پی دارد
4. وتداوم بر مکر سازی وگمراه سازی ودام گذاری .
بر گمراهی ذهن ونفوس دیگران از حق گروی
نفس وذهن را نار افروز گرداند
5. عبرت از جایگاه ابدی ناری نفس .مکر افروزان ونار گرایان وحق گریزان
می تواند هدایتگر ذهن ونفوس حق گروان باشد
رب مهربان .آتش نفس شعله ور
قارون های مجنون وخون خوار را از جهان خاموش ونابود بگردان
وبر تقرب نفوس جهان .به نور حق بیفزا
متشکرم یا صمدا ولایطعم .ای بی نیاز ابدی که به طعام محتاج نباشد
24ام مهر, 1404رب مهربان ذرات هستی سلام
اللهم عجل لولیک الفرج النور والسرور
در ادامه ی تذکرات حکمت افزای سوره ی بقره معظم در اصلاح ذهن ونفس می فرماید :
همانگونه که پیامبران وبر گزیدگان حق فرمانبردار حقیقی همه ی اوامر حق بودند
ودر ذهن ونفس .تسلیم رضایت حق وفرمان بر. محض حق بودند
مومن واقعی وحقیقی نیز به خدا وفرشتگان وتوحید ومعاد ونبوت واصول دین ایمان حقیقی دارد
وهمه ی پیامبران را حق گو وحق راه وحق سو می داند
ومومن در ذهن ونفس .تسلیم فرامین هم جهت توحید ونبوت است
پس مومن تابع قبله ی خواست حق است
ودور قبله حق در تمام لحظات طواف تقرب وتذکر حق نماید
وخداوند بر معرفت آیات .وتسلیم وپذیرش .حقیقت حقیقی حق تاکید دارد
که تقرب بر نور حق .با تسلیم ذهنی ونفسی اوامر حق .ظهور وحصول یابد
ازاین رو تسلیم وتکریم پیامبران وهادیان را ه تقرب حق .واجب ضروری گردیده است
وسپس تکریم وتابعیت از مومنان واقعی در کسب حصول تقرب به حق ضروری گردد
1. هر شکوفایی وارتقاءوتعالی ورشد ذهنی ونفسی سالم .
فقط در مکتب پیامبران ورهبران الهی حصول وظهور یابد
2. مبلغان دینی نیز باید به آنچه بر زبان آورند از فرامین حق عمل نمایند
وتذکر زبانی حق.
همراه عمل در اعضاءونفس باشد تا دست یابی بر تقرب حقیقی به حق تسهیل وتسریع یابد
3. نزول قرآن در جهت تسهیل
در تداوم یاد آوری ذهن ونفس در تسریع به تعالی تقرب به نور حق است
4. ایمان به اوامر انبیا ء باعث تسهیل در وحدت نگری ذهن ونفس وتعالی بخشی بر اعمال گردد
5. وتقرب بر نور حق
با حرکت ذهنی وعملی نفس وتداوم در تذکر حق است که
میوه ی تسلیم ومعرفت وتعالی وتکامل وتحول ذهنی ونفسی را
تدریجی یا یک دفعه وآنی بر نفس وذهن بوجود آورد
6. وسلامت وتعالی تمام ابعاد ذهنی ونفسی فقط .در تداوم تذکر حق حاصل گردد
7. وذهن ونفس در تداوم طواف تذکری حق
تسلیم وسلامت وتعالی وتکامل وتحول وتقرب به نور حق را بدست آورد
رب مهربان .آتش نفس شعله ور
قارون های مجنون وخون خوار را از جهان خاموش ونابود بگردان
وبر تقرب وتعالی نفوس جهان .به سوی حق بیفزا
متشکرم یا عالما لایجهل .ای دانایی که به هیچ امری جاهل نباشد
17ام مهر, 1404رب مهربان ذرات هستی سلام
اللهم عجل لولیک الفرج النور والسرور
در ادامه ی تذکرات حکمت افزای سوره بقره معظم در اصلاح ذهن ونفس می فرماید
گاهی از گفتار فریبنده ی برخی مردم مادی نگر شگفت زده می گردید
وفریب گفتار مردم را می خورید.چرا فریب را.ذهن شما می پذیرد ؟
انسانهای جاهل وفریب گفتار
نام خدا را در کنار سخنان خود می برند و نام خدا را شاهد بر صداقت جعلی خود می گیرند
تاذهن شما را در دام مکر خود اندازد وخود را حق جلوه دهد
در حالیکه خدا بر مکر او عالم و ناظر .ومکار بدترین دشمنان است
منافق نار گرا گرایش به نار شیطنت دارد .
ونظیر عنکبوت در هر لحظه تولید دام انحراف وگمراهی ناری بر نفس وذهن انسانها نماید
واز نیت ناخالص نار افزای خود.جهت گمراه نمودن ذهن ونفس انسانها .از تقرب به حق می گردد .
تمام دام های نار افزا .
در مسیر ذهن ونفس انسان مانع حصول ورشد ورویش نور حق گرایی وحق افزایی گردد
ودشمن حق با پذیرش حق .مخالفت
وتمایل به نارافزایی دارد وسرگردانی ذهنی ونفسی در نار گمراهی دارد
1.انسان با تداوم در تذکر نام حق طبیب .
سلامت ذهن ونفس یابد واز دام ها ی نفوس نار عنکبوتی در امان باشد
2. تذکر نام حق .ونور حق .ذهن ونفس انسان را از دام نار گمراهی از حق در امان ومحافظت دارد
3. یکی از تر فندهای نفوس ناری عنکبوتی ومنافق استفاده از قسم دروغ است
4.وانسان حق گرا .
مسائل را با وسعت انبساطی بیشتری در دایره ی رضایت حق در نفس وذهن خود تحلیل نماید
وانسان حق گرا .با وسعت دید ذهنی ونفسی خود
در دام نفوس ناری عنکبوتی نیفتد ود رانتخاب وتشخیص حق صاحب آگاهی باشد
5. انسانهای منافق با نفوس ناری عنکبوتی .
اغلب از تمایلات مادی وحرص وطمع در کسب آن خواهش های کودکانه .
نفوس را در دام اندازند وبه بیراه ی نار ی کشانند وبرده ی افکار نارافزای خود نمایند
6. وسوءاستفاده از لفظها وپوششهای موجه دینی .
یکی دیگر از لباسهای مکری نفوس ناری عنکبوتی .
در ایجاد دام های رنگا رنگ ذهنی ونفسی. در دور کردن ازتقرب بر قبله ی نور حق است
رب مهربان .آتش نفس شعله ور
قارونهای مجنون وخون خوار را از جهان خاموش ونابود بگردان
وبر تقرب نفوس جهان .به سوی حق بیفزا
متشکرم یا باقیا لایفنی .ای باقی ابدی که فنا ندارد
10ام مهر, 1404رب مهربان ذرات هستی سلام
اللهم عجل لولیک الفرج النور والسرور
در ادامه ی تذکرات حکمت افزای سوره معظم بقره در اصلاح ذهن ونفس می فرماید :
تاکید حق بر تذکر حق
در مناسک خاص در حج وسایر مکانهای مقدس مورد تاکید حق
از جهت تاثیرات چند برابری در کسب معرفت ورغبت وتحول فکری ونفسی است
وسرعت بخش بودن اماکن وزمانهای مقدس. در ارتقای فکری ونفسی حداکثری در انسان است
مثلا اگر حق بر تداوم تذکر حق. در زمانهای تشریق مناسک حج تاکید فرموده
از جهت تاثیرات حداکثری تحولی وسریع بر ذهن ونفس است
چرا زمانی که به اماکن مقدس میرویم ویا در زمان مقدس ماه رمضان قرارداریم
عطش و رغبت وتمایل به تذکرات حق افزایش می یابد
زیرا مکانها وزمانهای مقدس در فصل بهار وشکوفایی تحول فکر ونفس قرار دارند
وامکان تحول رشدی وکسب سود معرفتی
در این موقعیتهای زمانی ومکانی مقدس افزایش می یابد
واین سود معرفتی در ذهن ونفس
حاصل از نور رحمت دائم ولطف حق بر ذهن ونفس انسان است
وخداوند طبیب بر شکوفایی ذهن ونفس انسان است
1. خالق طبیب که تداوم در تذکر حق را
شفایی بر رفع تاریکی وجهالت ذهنی ونفسی وشکوفایی وتحول ذهن ونفس معین فرموده است
وخداوند طبیب .راغب بر رغبت بخشی بر تقرب ذهن ونفس نفوس . به نور حق است
2. وخداوند مهربان آسانگیر بر خلق است
3. واساس هرعمل وتفکر داشتن تقوا ودور داشتن نفس از تاریکی ها ونار شیطان است
و از هر فکر وعملی که نفس را ناری نماید باید پرهیز داشت
4. باید هر فکر وعملی چه با تاخیر یا با تعجیل به نیت شهرت و خودنمایی نباشد
وبه نیت کسب نور رضایت حق باشد
هر نیت برای کسب شهرت وغیر رضایت حق .حرکت به سوی کسب نار شیطان است
وسود ونور عمل را خاموش می نماید
5. انسان باید فکر ونفس خود را با تذکر حق .تبدیل به زمان ومکان مقدس نماید
وجسم خودرا مکانی مقدس .برای رشد تقرب به حق . نفس خود قرار دهد
6. انسان نه تنها در زمانها ومکانهای مقدس خاص
بلکه همواره در همه ی لحظات راغب به حرکت ذهن ونفس خود به سوی جلب نور رضایت حق باشد
وباتذکر حق. جسم وذهن ونفس خودرا چون مکان وزمان مقدس محافظت دارد
7. وبا رغبت به کسب معرفت اصول دین .
در تقویت وحصول تقوا .بر تحول تقربی ذهن ونفس خود به سوی نور حق کوشا باشد
تا در سفر ابدی به دیار نور حق .در سرای نور حق پذیرش گردد
واز دیار نار شیطان ونار یان نفس اماره نباشد .
رب مهربان .آتش نفس شعله ور
قارون های مجنون وخون خوار را از جهان خاموش ونابود بگردان
وبر تقرب نفوس جهان. به سوی نور حق بیفزا





