« متشكرم يا واسع المغفره وپر بخشش وگذشت ابدي | متشكرم يا عظيم العفو وبزرگ بخشش مهربان » |
متشكرم يا حسن التجاوز. واحسان بي حد
اللهم عجل لوليك الفرج النور والسرور
رب مهربان ذرات هستي سلام
رب مهربان حضور همه ي انسانهارا در طواف وتسبيح وتذكر حق ذرات عالم بپذير
با هر تنفس .قلب ونفس
مرتب در دگرگوني وتحول وتغيير دائم حالات وگوناگوني در احوال قرار مي گيرد
ونفس نظير باد رونده روان است
وروح را دچار امواج متغير حالات مي نمايد
ونفس وروح .هر لحظه مستعد تغيير جهت در انديشه ونظر ورفتار وعمل مي گردد
با هر تنفس حياتي .
نفس روندگي ودگر گوني وانقلاب دائم در انديشه ورفتار را تجربه مي نمايد
نفس در كشمكش دائم انتخابهاي امواج انديشه هاي نوري وناري قرار دارد
ونفس در هر تنفس به سمت انتخاب بهار اعلي انبساط تذكر حق
وانتخاب سمت قبله ي زمستان قبض وانقباض وتحجر ناري
در قبله ي كثرت غير حق شناور وسرگشته ودر كشاكش انتخاب است
ونفس در آماج امواج متلاطم انديشه هاي نوري وناري
بر نفس وذهن در سيلان سرگشتگي غوطه ور است
ونفس در انتخاب نور قبله ي رضايت حق
ونار قبله ي كثرت غير حق
در صفا ومروه ي انتخاب انديشه ي حقيقي حيران انتخاب راه حقيقت است
زماني نفس به ثبات جهت وعدم سرگشتگي وحيراني در انديشه ورفتار مي رسد
كه ثبات در شناخت قبله ي حقيقي وحق داشته باشد
وشناخت از قبله ي جعلي وعفونت زاي غير حق داشته باشد
واز نشانهاي عفونت وتعفن قبله ي غيرحق همواره از جهت نار آن دوري ورزد
وانديشه ورفتار خودرا همواره
از ابتلاء به عفونت مسري در قبله ي غير حق با تسبيح حق مصون دارد
وبا كسب ادراك جزئي وشناخت وجذب الگوي ادراك كامل كلي براساس قبله حق
همواره امواج انديشه هاي خودرا مورد بررسي واسكن عفونت زايي قرار دهد
نفس از توقف در درك جزئيات
وپراكنده نگري وكثرت نگري در قبله ي كثرت غير حق اميال
وتك بعد نگري وخودنگري وتعرض نگري در قبله ي غير حق برگردد
ونفس به قبله ي رضايت حق .واصلاح نگري وكل نگري
ووحدت نگري وهمه جانبه نگري وابعاد نگري وحمايت نگري بر نفوس به پيوندد
وبا به ثبات رسيدن حالات ذهن ونفس در قبله ي رضايت حق به مديريت
وتحليل وتشخيص ودسته بندي واصلاح همواره ي افكار ورفتار خود بپردازد
وفقط قبله ي رضايت حق .نفس وذهن را
از سرگشتگي وحيراني وسيلان وگم گشتگي در صفا ومروه ي انتخاب برهاند
انسان در ابتدا به شناخت جزئيات ودرك جزئيات دست يابد
ولي لازم با شناخت كليات فرامين حق در جذب درك جزئيات
ادراك وشناخت جزئيات را از اسكن كليات حقيقت بگذراند
وسپس آن انديشه را در ذهن جذب نمايد
وهر پديده ووقايع جزيي را از ابعاد مختلف مورد تحليل قرار دهد
در پذيرش هر انديشه وفكري كه درذهن انسان وارد مي گردد
صحت ونادرستي واسكن در قبله ي تطابق با قبله ي رضايت حق بايد بررسي گردد
وسپس انديشه انتخاب ومورد استفاده در عملكرد قرار گيرد
واز در ك كلي وچند بعد نگري در فهم درك جزئيات بهره برد
انساني كه در درك جزئيا ت به تك بعد نگري بسنده نمايد
وانديشه هاي خود را مورد وارسي وتكميل وتحول قرار ندهد
وانديشه هاي خود را در قبله ي حق استاندارد سازي ننمايد
به ثبات نفسي وذهني ورفتاري نرسد ودائم در سرگشتگي واضطراب گرفتار باشد
وانسان كامل نظير انبيا ء وامامان (ع) ديد كامل نگر وچند بعد نگر
وكامل بين وپازلي وهمه جانبه نگري به انديشه ها وپديده ها ورفتارها دارند
وهر رفتار وانديشه صحيح را محصول چيدمان
اعتقادي وتفكري وديدگاههاي باثبات در قبله ي حق مي دانند
وتفكر ناري متلاطم وبي ثبات سرگشته را محصول
قبله ي كثرت غير حق مي دانند
وتفكر ورفتار انسانهارا
در قبله ي توحيد واحد ورضايت حق بررسي وقضاوت مي نمايند
ودر جذب تفكر جديد در ذهن براي انتخاب هر فكر وانديشه
آن فكر وانديشه را از ابعاد گوناگون بر رضايت حق تطابق مي دهند
وسپس آن فكر را انتخاب وبه عملكرد تبديل مي سازند
واينگونه ثبات فكر را تضمين مي نمايند
وثبات فكري با ثبات در رفتار همراه است
انسان كامل وامامان وانبياء (ع)
نگرش كامل توحيدي بر جذب هر تفكر وانديشه دارند
نگرش توحيدي يك نگرش وحدت نگراست
وانديشه براساس قبله حق
ورفتاربر اساس قبله ي رضايت حق همسو وهم جهت مي گردد
وتوحيد نظري يعني جذب هر انديشه وفكر براساس قبله ي رضايت حق
وتوحيد عملي يعني بروز هر رفتار بر اساس قبله ي رضايت حق
وقبله ي واحدرضايت حق قبله ي ثبات وانبساط وآرامش ذهن ونفس تا ابد است
و قبله ي كثرت تعلقات غير حق
مسبب بي ثباتي ونا آرامي واضطراب ابدي بر ذهن ونفس است
با تسبيح حق طفل ذهن ونفس را در حركت ابدي
به سوي تعالي وتقرب رضايت حق همراهي نمائيم
رب مهربان .به ما توفيق ادب آموزي از تسبيح گويي ذرات عالم عنايت فرما
رب مهربان .در ظهور آقاي نور وصلح واصلاح حضرت قائم (عج) تعجيل بفرما
رب مهربان .آتش نفس شعله ور
دجال جهال وقارون خون خوار ومجنون از جهان خاموش ونابود بفرما
متشكرم اي مهربان وپر احسان ابدي
فرم در حال بارگذاری ...