« متشكرم يا ولي وحاكم ابدي | متشكرم يا حفي ومشفق مهربان » |
متشكرم يا رضي وخوشنود ابدي
اللهم عجل لوليك الفرج النور والسرور
ر ب مهربان ذرات هستي سلام
رب مهربان حضور همه ي انسانهارا در طواف وتسبيح وتذكر حق .ذرات عالم بپذير
هر نفسي .مقاوم در نوسان نزاع (نوري وناري ) نيست
نفس هم .مراتب قدرت وقوت واستحكام دارد
نفس مقاوم .
چون شمع عيوب نفس را مي سوزاند ورنج سوختن را متحمل مي گردد
وباتحمل رنج سوزاندن عيوب وآفات ذهني ونفسي .
بر طلوع نور شناخت بر نفس مي افزايد
خصلت شمع سوختن وتوليد نور است
ونور نفس وذهن با سوزاندن عيوب حاصل گردد
وگنج نور درك .با رنج مراقبت از طفل ذهن ونفس حاصل گردد
ونور نفس انسان .با شكستن تمام بتها ي تعلقات
در مسير رسيدن به قبله ي تقرب حق حاصل گردد
واشك چشم حاصل رنج وسوختن قلب ونفس است
وحركت در قبله ي حق .
حركت در جاده ي حب ومحبت افزايي درنفوس هستي است
وانسان براساس ميزان .
بعد وقرب در قبله ي حق با مراتب حب ومحبت آگاه مي گردد
وطلوع هر آگاهي حبي در تفكر .رفتار حبي نيز به همراه دارد
وتفكر ورفتار براساس فرامين حب آور قبله ي حق
پيش روي در تقرب به درك صفت محبت است
ودرخت محبت .بر شكوفه هاي حسن صفات .در نفس وذهن انسان مي افزايد
ودر مخلوقات تنها انسان شريف است
كه محبت را درك مي كند وتعامل محبت نگر دارد
وقطره ي محبت در نفس
محرك رساندن ذهن ونفس به بحر درك حسن صفات حق است
وانسان است كه تمام شكوفه هاي حسن خلق را مي چيند
ونفس خود را به حسن خلق مزين مي سازد
وايجاد هر حسن خلق در ذهن ونفس
يك مرتبه نفس را به درك تقرب در قبله ي حق نزديك مي گرداند
وانسان بايد در هر لحظه جهت قبله ي نفس وذهن را
چون ناخدايي تنظيم بر صراط حق نمايد
وناخدا يك لحظه سكان تنظيم حركت ذهن ونفس را
تا قبله ي مقصد رها نمي كند وغافل نمي گردد
وانسان هم نبايد يك لحظه از تنظيم ذهن ونفس بر قبله ي حق غفلت نمايد
كه شيطان در هر غفلت از قبله ي حق
سكان هدايت بر نابودي نفس را بدست مي گيرد
وانسان در دوكعبه طواف مي نمايد
1. كعبه ي ظاهر .در مكه ي مكرم
وبا اجراي مراسم .نظر وتفكر خود را در قبله ي حق طواف مي دهيم
2. وكعبه ي باطن .در نفس وذهن
سوي رفتار را در قبله ي حق طواف حق پسند مي دهيم
ورفتار را بر گرد فرامين حق مي گردانيم وطواف مي دهيم
وحركت نفس حركت ازجذب درك نظر حق در تفكر
وحركت از تفكر به سوي اجراي عمل ورفتار حق پسند است
واز كعبه ي ظاهراصلاح تفكر ونظر نفس وذهن .
به سوي كعبه ي باطن در اصلاح رفتار وعملكرد نفس وذهن رسيدن است
فرشته محيم ودائم در بحر محبت حق مستغرق است
ودرد تقرب به حق ندارد ووصل به رحمت حق است
ولي انسان بايد در قبله ي رسيدن به تقرب حق
هر لحظه نور ونار نفس خود را تنظيم كند
تا با زحمت وتحمل رنج ها از جنگها ي نوري وناري در ذهن ونفس خود
به قبله ي تقرب حق دست يابد
وانسان بايد هم نفس خود وهم نفوس خلقت را حمايت حبي نمايد
تا لايق نزديك شدن بر درك حق گردد
وگنج تقرب در درك حق را .
با رنج تفكر وكسب مصلحات بر ذهن ونفس ورفتار بدست مي آورد
ورفتن به كعبه ي ظاهر .استطاعت مالي وجسمي خواهد
ورسيدن به كعبه ي سلامت باطن .ذهن ونفس
استطاعت خلقي واخلاقي ورفتاري مي خواهد
وكسب وجذب ودرك .حسن صفات .در ذهن ونفس ورفتار طلبد
وقدرت نفس وذهن با تسبيح حق حاصل گردد
ونفس قوي .هر لحظه چون ناخدايي قوي بر نفس وذهن تسلط تربيتي دارد
وتوحيد. عبادت همسو در ذهن وتفكر واجراي عملكردورفتار حق پسند است
وتوحيد در نظر وتوحيد در رفتار دوبال پرواز ذهن ونفس در قبله ي حق است
وبا يك بال ويك پا ويك بعد ديدن حركت نفس وذهن
در تقرب شناخت حق با كند ي وتوقف طاقت فرسا همراه گردد
در حركت ذهن ونفس تسبيح حق .
بر سرعت افزايي درك نو حامي بي نظيري است
رب مهربان .به ما توفيق ادب آموزي از تسبيح حق ذرات عالم عنايت فرما
رب مهربان .در ظهور آقاي نور وصلح واصلاح حضرت قائم (عج) تعجيل بفرما
رب مهربان .آتش نفس شعله ور
دجال جهال وقارون خون خوار و مجنون را از جهان خاموش ونابود بگردان
متشكرم اي مهربان وخوشنود ابدي
فرم در حال بارگذاری ...