« متشكرم يا من سترالقبيح كه قبايح وزشتي هارا پنهان مي سازي | متشكرم يا بديع وابداع گر وپديد آورنده ي خلاق ابدي » |
متشكرم يا قوي قدرتمند وقدرت بخش ابدي
اللهم عجل لوليك الفرج النور والسرور
رب مهربان ذرات هستي سلام
رب مهربان حضور همه ي انسانهارا در طواف وتسبيح وتذكر حق ذرات عالم بپذير
همه ي ذرات عالم تكوينا با درك غريزي فرمانبردار ومطيع درگاه حق هستند
وفقط انسان كه علاوه بر درك تكويني قادر به درك اكتسابي نيز مي باشد
وچرا انسان بااين همه تجهيزات ذهني ونفسي
ادراكات معيوب وناپخته وآفت زا را انتخاب وجذب ادراك خود مي نمايد ؟
وچرا ذهن ونفس انسان
از جذب ادراكات صحيح وصالح وصلح آور روي گردان است ؟
وانسان در تمام لحظات در نوسان
كشاكش نفس وذهن (نوري وناري ) مشغول انتخاب وجذب ادراكات است
انسان درتمام مدت عمر تنفسي .مشغول انتخاب ادراكات خوب وبدنيز هست
گويا با هر تنفس يك ادراك جديد خوب يا بد بر ذهن ونفس افزوده مي گردد
چرا در تنفس تاكيد بر تنفس هواي پاك داريم ؟
چرا در نگهداري تنفس دركي كه بر ذهن ونفس .
از نور لطف رحمت حق وارد مي گردد بي توجه هستيم ؟
چرا در جذب وانتخاب ورودي هاي دركي بي دقت وبي توجه هستيم ؟
چرا با وجود قدرت تشخيص خوب وبد همواره ادراك آفت زا را بر مي گزينيم ؟
ووجود تمام انتخابهاي معيوب دركي .
حكايت از رو گرداني از قبله ي فرامين حق دارد
وقرار گرفتن در قبله ي بت منيت وخوديت ودوري از رحمت حق دارد
ودور شدن وغفلت از نزديكي بر قبله ي فرامين حق
سبب مي گردد انسان بطور مكررومداوم به جذب
ادراكات اشتباه ومعيوب ونقص آور وآفت ساز بر ذهن ونفس تداوم بخشد
وبر رسوب دركي وبستن ادراكات ذهن ونفس خود اهتمام ورزد
وچون خفاش طالب جذب قوت تاريكي دركي گردد
وچون قوت نور دركي را از درگاه حق طلب ننمايد
به خودرن قوت تاريكي در درگاه نار شيطان عادت نمايد ومبتلا گردد
لذا هر لحظه با هر تنفس بر جذب قوت دركي ذهن ونفس نيز توجه نماييم
وهر لحظه تنظيم ذهن ونفس را بر قبله ي حق با تسبيح حق يادآوري نماييم
ودر كل ذرا ت هستي
اين انسان شگفت انگيز است كه مفهوم خوب وبد را درك مي نمايد
وانسان كامل وانبياء وامامان (ع)
از تمام ظرفيتهاي ذهن ونفس خود استفاده به احسن واكمل نموده اند
ودربه ظهور رساندن كامل صفات كمال به تقرب اكمل دست يافتند
وشناخت ودرك
فرامين قرآن وفرامين انبياء وامامان (ع) در درك ظاهر صفات توحيد
پيش نياز بر درك صفات جلال وشناخت ودرك باطن توحيد صفات حق است
ودرك نظر حق .پيش ناز عمل به فرامين حق است
وچگونه است كه انسان در نظر وتفكر بر قبله ي حق است
ودر عمل متوقف وروي گردان از حق
ودر ايمان نظري متوقف مانده وعلاوه بر آن
وذهن ونفس خود را
در ترافيك ادراكات وگمانهاي معيوب پيرامون در بي ثباتي عملي قرار داده است
ونظر تفكر به قبله ي حق مي رود وعمل ورفتار به قبله ي شر در حركت است
وانسان ذهن ونفس خود را سرگردان وحيران بي ثباتي
در حركت وانتخاب قبله مي نمايد
ونظر وتفكر را بر قبله ي حق وعمل ورفتار را بر قبله ي باطل تنظيم مي دارد
ونظر وتفكر فاقد همسويي با رفتار وعمل چگونه به قبله ي تقرب حق نزديك گردد
وآيا انسان به
درك شناخت كامل صفات .يك نبيء وامام (ع) موفق گرديده است ؟
وآيا انسان به درك سفارشات سلامت افزاي قرآن موفق گرديده است ؟
وپاسخ به اين سوالات
ميزان نزديكي ودوري ذهن ونفس از قبله ي حق را نمايان مي سازد
وحجاب جهل وحجاب ناداني وسستي وغفلت وخاك تن
دريافت حقايق رابر ذهن ونفس با كندي وسختي همراه ساخته است
وانسان در تر افيك قبله غير حق
سرگردان سماجت .ورقابت در كسب ناداني ونار افزاي دارد
وطفل ذهن ونفس را در بازار سياه
گمانهاي معيوب وشايعه هاي زوزه ي شيطان تنها گذارد
وبا مدد از تسبيح حق .دست ياري بر طفل ذهن ونفس خود
را تا ابد .بر قبله ي حق همراه سازيم
رب مهربان به ما توفيق ادب آموزي از تسبيح گويي ذرات عالم عنايت فرما
رب مهربان در ظهور آقاي نور وصلح واصلاح حضرت قائم (عج) تعجيل بگردان
رب مهربان .آتش نفس شعله ور
دجال جهال قارون خون خوار ومجنون را از جهان خاموش ونابود بگردان
متشكرم اي قوي قدرت بخش مهربان ابدي
فرم در حال بارگذاری ...