« متشكرم يا ماحي السيئات ومحوكننده ي زشتي ها | متشكرم يا منزل الايات ونازل كننده ي آيات » |
متشكرم يا مضعف الحسنات وافزون كننده ي حسنات
اللهم عجل لوليك الفرج النور و السرور
رب مهربان ذرات هستي سلام
رب مهربان حضور همه ي انسانهارا در طواف وتسبيح وتذكر حق ذرات عالم بپذير
در ادامه ي تذكرات حكمت افزاي سوره بقره ي معظم
بر اصلاح ذهن ونفس مي فرمايد :
در پاسخ گمان هاي باطل برخي يهود
كه پندارند بر ترين هستند ومجازات اندكي در پيش دارند
خدا مي فرمايد :
آيا عهدي از من داريد كه اين ادعاي دروغ را بيان مي داريد ؟
وبرخي يهود حق ستيز به خدا نسبت دروغ دهند
وحق ستيز ان حدود حرمت حق را مي شكنند
1. از جمله خصوصيات يهوديان بر تر طلبي وخود بر تر بيني است
2. همواره پاسخ قاطع بر حق ستيزان مدعي ودروغ پرداز بدهيد
3. در اسلام بر تري طلبي ونژاد پرستي وادعا وگمان باطل سازي ممنوع است
4. همه در بر ابر قانون حق بر ا برند
5. نا آگاهي از ابعاد معارف ومنافع فرامين حق
سبب گسترش خرافه پرستي وگمان وتوهم پروري است
6. وهركس انديشه ي بد ورزد .بدي در رفتارش نمايان گردد
7. پرورش انديشه ي بد وآتش افروز بر استعداد ناريت نفس در حيات اخروي افزايد
8. در بر ابر توسعه ي جعل ساز وگمان باطل پرور در انديشه ها
مقابله نموده ومدافع حق باشيم
9. كيفر وپاداش بر اساس نوع انديشه وسطح عمل به آن انديشه تعيين گردد
10. گناهاني كيفر دارند كه بر اساس آگاهي وعمد واختيار بروز نمودند
11. گناهكار به خيال كسب بهره وسود دنيوي
به انديشه ورفتار گناه آلود مبتلا مي گردد
12. هر فكر اشتباه وگناه آلود در انديشه
آثار وعوارض وزياني در ذهن ونفس ورفتار بر جا گذارد
به همين دليل تاكيد بر دوري از انديشه ورزي اشتباه شده است
13. خداوند در كنار تهديد وانذار بر گناه ورزي كه تهديد كننده ي
سلامت ذهن ونفس ورفتار است
اعلام بشارت بر پاداش بر نفوس خير ورز دارد
14. ايمان در انديشه ايجاد مي شود ودر عمل رشد مي يابد
15. وملاك رسيدن به پاداش هاي اخروي
تداوم ايمان در نظر وعمل ورفتار بصورت توام است
16. كسب نظر وعمل ورفتار نيكو بايد تداوم داشته باشد وموقتي نباشد
خدا از عهد شكني هاي يهود مي فرمايد :
يار آوريد زماني كه از بني اسرائيل پيمان گرفتيم
كه جز حق نپرستيد وبه پدر ومادر وخويشان ويتيمان وفقيران نيكي واحسان نمائيد
وبا زبان خوش سخن بگوئيد ونماز به پاداريد وزكات بدهيد
اما عده ي كمي به اين عهد عمل نمودند واكثرا روي گردانديد وسر پيچي نموديد
17 .لجاجت وتكبر ونافرماني مكرر علت حق گريزي وحق ستيزي است
18. احسان مادي ومعنوي تاكيد حق .
بر والدين وخويشان ويتيمان وفقيران است
19. خدا با عقل وفطرت ووحي از مردم پيمان حق گروي گرفت
وحق گروي ضامن سلامت افزايي بر ذهن ونفس است
20 .پذيرش وايمان بر اصل توحيد.
ضامن ثبات در حق گروي وسلامت افزايي نفس است
21. در كنار پذيرش اصل توحيد. احسان به والدين مطرح گرديده است
كه ميزان تاكيد برآثار سلامت آوري وهم سويي اصول دين بر ذهن ونفس دارد
22. تاكيد ديگر حق بر تساوي در احسان بر والدين است
23. در احسان ورزي
ابتدا تاكيد بر خويشان ونزديكان وسپس تاكيد بر نيكي بر ديگران شده است
24. احسان مادي ومعنوي بايد همراه ادب وبدون منت باشد
25. درست كه انسان توانايي احسان بر همه ي انسانها را ندارد
ولي مي تواند با ديگران با نيك انديشي ونيك گفتاري هم عمل نمايد
كه اين رفتار احسان معنوي است
26. برخوردورفتار وگفتار نيكو هم با مسلمانان
هم با همه ي مردم تاكيد گرديده است
27. علاوه بر احسان مادي بر فقيران به احسان معنوي توام سفارش گرديده است
28. نماز ورابطه ي معنوي عبد با معبود
از زكات بر فقرا جدا نيست وهردو عبادت است
29. نماز وزكات در اديان ديگر نيز وجود دارد
30 . اعتقاد به اصل توحيد .وتاكيد بر همزماني اجراي نماز با دادن زكات
نشانه ي جامعيت ابعاد سلامت افزاي فرامين توحيد است
و ايجاد سلامت و وحدت نظري وعملي در قبله ي توحيدرضايت حق است
31. اداي حقوق داراي مراتب ومراحل است
1. كه ابتدا اداي حق منعم وخالق با عبادت وشكر گزاري است
2. سپس اداي حقوق والدين است 3. وبعد اداي حق خويشان
4. وبعد اداي حق يتيمان
5. وسپس اداي حق فقيران سفارش گرديده است
**وابتدا بر احسان معنوي وسپس بر احسان مادي تاكيد گرديده است
32. وعمل به اصول دين وفرامين حق همان عهد خدا با انسان است
وعهد خدا بر انسان .سالم نگه داشتن نفس وذهن با عمل بر فرامين حق است
وتحويل نفس سالم وخالص در روز رجوع بر حق است
وعهد انسان بر خدا .
سلامت افزايي بر نفس با عمل به فرامين حق وآلوده نشدن به مضرات دنيا است
رب مهربان . به ما توفيق ادب آموزي از تسبيح گويي ذرات عالم عنايت فرما
رب مهربان . در ظهور آقاي نور وصلح واصلاح حضرت قائم (عج) تعجيل بفرما
رب مهربان .آتش نفس شعله ور
دجال جهال و قارون هاي مجنون خون خوار را از جهان خاموش ونابود بگردان
متشكرم يا مضعف الحسنات مهربان
فرم در حال بارگذاری ...