« متشكرم يا عالم السر .اي داناي سرها واسرار عالم | متشكرم يا صادق الوعد وراست وعده ي ابدي » |
متشكرم يا موفي العهد ومتعهدابدي به عهد
اللهم عجل لوليك الفرج النور والسرور
رب مهربان ذرات هستي سلام
رب مهربان حضور همه ي انسانهارا در طواف وتسبيح وتذكر حق ذرات عالم بپذير
هر نفسي ظرفيت وگنجايش خاص خود در جذب نور تقرب حق دارد
وبه مرتبه ي تلاش نفس خود .در رسيدن به تقرب به قبله ي حق مي رسد
ودريافت ادراك حقيقي فاقد تحريف .با تسبيح حق در باطن نفس حاصل گردد
وقتي نفس بر قبله ي حق تنظيم گردد .بارش ادراكات حقيقي نيز دريافت دارد
نفس انسان از الست حقيقت .
به هبوط تحريف وجنگ نظرات ذهني.حق وباطل نزول يافت
وجنگ درك نفس رو به قبله ي حق با
جنگ نفس رو به قبله ي باطل وتحريف شيطان تا ابد در دنيا بر پاست
وانسان قرار در بازگشت وعروج به عالم علوي
با كسب درجات رفيع نفسي به حريم رحمت حق مشرف گردد
وبا كسب نور تعالي بخش آگاهي وكسب نور تكامل دركي وشناختي
وكسب نور رفعت معرفت با ارتحال به جوار حريم نور حق مشرف گردد
ورويش هر درك تازه وآگاهي نو ضمن تكميل ادراكات .
بر تحول ودگرگوني شناختها اثرمند است
ونفس انسان در حصول وطلوع هر درك تازه
هم نفس وهم عالم را به يك جايگاه بالاتر از درك قبلي نفس ارتقاء مي دهد
گويي طفل نفس را از دامنه ي نزول انجماد اماره گي
باسختي ورنج وجهاد به صعود تقرب مي راند
ونفس را به جهت قبله ي در ك حقيقت حق وقله ي صعود مطمئنگي دركي مي راند
وتارساندن نفس به درك مطمئنگي . در قبله ي تقرب به نور حق
به حركت صعود ي در كسب تقرب نفسي ادامه مي دهد
ونفس وذهن بايد مجهز به تسبيح حق وطناب عقل وصبر باشد تا
به قله ي تقرب .درك مطمئنه نور حق صعود نمايد
وهر توقف وخفتن وغفلت در كوران ويخ بندان اماره گي نفس
حيات نفس را با سقوط در بهمن غفلت به مخاطره اندازد
هر درك كه در نفس حاصل مي گردداز كشف علت مادي يا كشف علت ظاهري
يا از كشف علت فاعلي يااز كشف علت غايي حاصل مي گردد
وعلم امروز كسب درك جديد را در ماديت وصورت وظاهر مادي جستجو مي نمايد
وبدنبال كشف دركي بر اساس توضيح مادي پديده هاست
وبه علت غايي واصلي وحقيقي كه شكوفايي دركي نفس .
در قبله ي واحد فرامين حق توجه ندارد
ودرك حقيقت وارتقاءنفس فقط در قبله ي واحد حق حاصل گردد
وغايت وهدف خلقت .حيات صعود تقربي بر نفس است
وحركت نفس .از اسفل تعلقات به
اعلي مرتبه ي تقرب مطمئن درك نفس .در جوار نور قبله ي حق است
وهدف از طي كردن وعبور نفس از بحر رنجها ي موانع تعلقات دنيا
نجات طفل نفس در ساحل حيات تقرب علوي است
وهمه ي اهداف دنيا نسبي هستند
واهداف علوي غايت اصلي حركت نفس است
وتوقف وحركت هر نفس
به سطح درك ونزديكي ودوري از قبله ي حق مرتبط است
وبا تسبيح حق .
نفس خود را در جوار حريم نور رحمت حق در هدايت بهره مند سازيم
رب مهربان .به ما توفيق ادب آموزي از تسبيح وتذكرحق . ذرات عالم عنايت فرما
رب مهربان .در ظهور آقاي نور وصلح واصلاح حضرت قائم (عج) تعجيل بفرما
رب مهربان .آتش نفس شعله ور
دجال جهال خون خوار ومجنون را از جهان خاموش ونابود بگردان
متشكرم اي وفادار به عهد مهربان ابدي
فرم در حال بارگذاری ...