| « متشکرم یا ملک لا یزول . ای مالک بی پایان ابدی | متشکرم یا دائما لا یفوت .ای هستی ابدی که نیستی ندارد » |
متشکرم یا حیا لایموت .وزنده ی ابدی که هر گز نمیرد
رب مهربان ذرات هستی سلام
اللهم عجل لولیک الفرج النور والسرور
در ادامه ی تذکرات حکمت افزای سوره ی بقره ی معظم
در اصلاح ذهن ونفس می فرماید
برخی فقط دنیابین وکوچک آرزو هستند
وفقط از خداوند خواسته های مادی ودنیایی ومحدود طلب نمایند
ولی انسان دوجنبه ی زندگی دارد .
1.نیازهای نفسی جسمی .و2. نیازهای نفسی معنوی دارد
پس در طلب خواسته ها از خداوند
باید طلب هر دو خیر مادی ومعنوی .برای جسم ونفس مان در نظر داریم .
وانسان باید هردو بعد خیر مادی وجسمی وخیر نوری ومعنوی را از رحمت خداوند طلب نماید
فقط سطحی نگری وجسمی نگری نشانه ی محدود نگری بر وسعت وگستره ی هستی انسان است
عدم شناخت انسان از گستره ی دید. هستی نگر خویش
که در عالم بی انتهای معنوی تا ابد زیست روحی دارد.
بی توجهی به هدایت .بعد نوری نفس خویش
و پرورش ناریت نفس .با غفلت ها وشیطان گردی .
برای انسان پشیمانی ابدی به همراه دارد
انسان محدودنگر جسمی .
از خدا فقط طلب رفع نیازهای جسمی مادی وگذرا نماید
وغافل از اینکه این خواسته های مادی تا چه حد می تواند بی خیر ابدی وحتی پر شر باشد
ضمن دعا وخواستن حاجت مادی ومعنوی از حق .اجابت آن را به صلاحتید حق واگذار نمائیم
زیرا خداوند عالم وحکیم صلاحتید وسود هر انسانی را بهتر از خودش می داند
انسان عمق نگر حتی در بیان حاجت از حق .منافع مادی ومعنوی را توام از خدا طلب دارد
که خواسته ها با خیر آوری مادی می تواند چون بذری نیک .
با خیر آوری نوری معنوی اخروی همراه باشد
پس خواسته هایی را از خداوند طلب نماییم که با میوه وثمره اخروی نوری برای نفس همراه باشد
امام صادق (ع) .خوش خلقی در دنیا سبب خشنودی خدا وبا ثمره ی اخروی همراه است
پس از خداوند. خلق نیک طلب نمائیم
خواسته ی که نوریت نفس معنوی واخروی برای ما فراهم سازد
خلق نیک .دانه ومنشاء هر خیر مادی ومعنوی واخروی برای انسان است
چنانچه هر حسنه ورفتار نیک .
روح ونفس انسان را نورانی سازد وانسان به قرب نور حق نزدیک تر گردد
وهر شر وپلیدی وگمراهی روح انسان را به نار شیطان نزدیک تر گرداند
وانسان اعجاب انگیز در هر لحظه در کشاکش تقرب به نور حق .نوری گردد
ودر کشاکش رفتن بدنبال مکر شیطان . نفس به ناریت شیطان مبدل شود
وزندگی نوری ابدی ویا ناری ابدی را برای نفس خویش فراهم سازد
واین فلسفه ی زیست نفس در بهشت نوری ویا نار جهنم ابدی است
که انسان است که با انتخاب راه نوری یا ناری .
نفس خویش را به نار یا نور مبدل می سازد
1. دنیای شکننده وبازوال .بخشی از زندگی ابدی ماست
وهر تصمیمی عواقب اخروی ابدی بر نفس دارد
2. طلب خواسته باید بگونه ای باشد .که نیکی وعاقبت به خیری را در دنیا وآخرت در پی دارد
3. وانسان با انتخاب نوع تفکر وعمل. نوری یا ناری در مسیر زندگی .
بر جاده ی نوری یا ناری نفس خویش قدم بر می دارد
رب مهربان آتش نفس شعله ور
قارون های مجنون وخون خوار را از جهان خاموش ونابود بگردان
وبر تقرب نفوس جهان . بسوی نور حق بیفزا
فرم در حال بارگذاری ...
