| « متشکرم .یا قیوما لاینام ونگهدارابدی عالم .که در او خواب راه ندارد | متشکرم یا عزیز ا لایضام .ای عزیزی که ذلت در او راه ندارد » |
متشکرم یا لطیفا لا یرام .وای لطیفی که حقیقتش از در ک مخلوق خارج است
رب مهربان ذرات هستی سلام
اللهم عجل لولیک الفرج النور والسرور
در ادامه ی تذکرات حکمت افزای سوره بقره معظم
در اصلاح ذهن ونفس می فرماید :
گناهی بر شما نیست .که در هنگام حج از فضل خدا روزی طلبید
وچون از عرفات به مشعر الحرام رفتید .همچنان خدا را یاد نمائید
از آن جهت خدا را همواره یاد کنید .که شما پیش از این گمراه بودید
وبواسطه ی لطف حق .هدایت یافتید وروزی معنوی کسب کردید
پس .خداوند به شما نعمت هدایت .عنایت فرمود
عرفات مکان وتوقف گاه حاجیان است .
ومکان بازبینی وباز سازی وبه روز رسانی واصلاح شناخت هاست
وبازگشت وکنار گذاری .شناخت های گمراه ساز .وزباله های فکری است
وپاک سازی شناخت وکسب روزی معرفت صحیح است
در مکان عرفات .آدم وحوا .
گناه خود را شناختند وبه آن اعتراف کردند وشناخت خود را اصلاح نمودندوتوبه کردند
ومسیر فکری اشتباه را اصلاح کرده وبه سمت قبله ی صراط صدق حق بازگشتند
امام صادق (ع) فرمود :
جبرئیل در مکان عرفات به ابراهیم (ع) فرمود :
ای ابراهیم مناسک ووظایف خودرا ابتدا بشناس وفراگیر وسپس به آن عمل نما
ودر حدیث آمده است که :حضرت مهدی (ع) .
هرسال در مکان عرفات حج حضور دارند وبر هدایت مخلوقات دعا نمایند
ود ر روایت است : خداوند در غروب عرفه تمام گناهان زائران را می بخشد .
خداوند هم در رمضان وهم در عرفات وهم در کلیه ی زمانها
به انسانها از فضل خود .فرصت بخشش وتولد وتحول شناختی دهد
اسلام دین جامع وچند بعد ی که در کنار کسب معنوی حج .به کسب مادی نیز تاکید دارد
ودر سوره جمعه .
ضمن تاکید بر کسب معنوی .به کسب مادی ومعاش نیزدر کنار هم تاکید دارد
امام صادق (ع) .یکی از آثار حج را :
اجتماع واتحاد وانتقال .تجربیات وتبادل مادی ومعنوی می فرماید .
ونماز جمعه وحج .مرکز اتحاد وتبادلات فکری ومعنوی ومادی .نفوس است
1.واسلام بر وحدت فکری وعملی اجتماع برتقرب حق تاکید دارد وحذف تحجر گرایی وتفرق
2. ودین اسلام .چند بعد نگر ووحدت بخش نفوس وذهن ها درتقرب بر قبله ی حق است
3. عمل به فرامین دین اسلام .منجر به کسب روزی مادی ومعنوی در جهت تقرب حق گردد .
4. تلاش وعمل بر تقرب به حق ازوظایف انسان .
ووسعت وبرکت مادی ومعنوی از حق است .
5. یکی از شئون حق .رزق رسانی بر مخلوقات .وفقط انسان روزی معنوی را درک نماید
6. وقبض وبسط روزی مادی ومعنوی همه از حکمت حق است
7. حق است که حدودانجام فرامین الهی را با حکمت تعیین نماید
8. امید به فضل الهی .انسان را به ادامه ی حرکت بر صراط حق مصمم سازد .
9. وانسان در نظر دارد .که نعمت هدایت .
روزی معنوی واز لطف حق .شامل همه ی مخلوقات نگردد
وخداوند است که
انسان را از باتلاق وتاریکی گمراهی بر صراط نعمت هدایت خود همراهی ونجات بخشد
رب مهربان .آتش نفس شعله ور
قارون های مجنون وخون خوار را از جهان خاموش ونابود بگردان
وبر تقرب به حق .نفوس جهان بیفزا
فرم در حال بارگذاری ...
