« متشكرم يا جاعل الظلمات وقرار دهنده ي ظلمات | متشكرم يا ذالعظمته المنيعه و داراي بزرگي وعظمت ابدي » |
متشكرم يا بديع السموات وآفريننده ي آسمانهاوسموات بي كران
اللهم عجل لوليك الفرج النور والسرور
رب مهربان ذرات هستي سلام
رب مهربان حضور همه ي انسانهارا در طواف وتسبيح وتذكر حق ذرات عالم بپذير
در ادامه ي تذكرات حكمت افزاي سوره بقره ي معظم
در اصلاح ذهن ونفس مي فرمايد :
بياد آوريد كه از ستم فرعونيان در شكنجه بوديد
وفرعونيان پسران شمارا مي كشتند وزنان را زنده نگه مي داشتند
واين امتحان وآزموني بزرگ بود وخدا شمارا به آن بلا مي آزمود
فرعون حاكم ظالم روم وكسري حاكم ظالم ايران وخاقان حاكم ظالم ترك بود
وحضوروتداوم حكام ظالم وغاصب حكومت حق وحاكميت ظلم
نشانه ي تداوم وايجادوپذيرش انديشه ي ظلم
وپذيرش رفتار ظالمانه واسارتگرحكام از جانب جماعت مردم است
وتسليم وپذيرش رفتار وانديشه ي ظالم واسارتگر انديشه هاي ي سست نگر
باعث تداوم حاكميت ظلم افزا است
وفرعون براي تداوم حكومت مريض وظلم افزاي خود پسران را مي كشت
ومردم را در رعب وخفقان اسيرفكري وضعيف در انديشه ورزي قرار مي داد
وقارون هاي مجنون با قبله ي طاغوت
در اين زمان نيز ازاين روش اسارت انديشه ها .بهره در حق ستيزي مي برند
وخداوند آزاد شدن نفس
از قبله ي طاغوت وظلم پروري را از بزرگترين نعمت ها ذكر مي فرمايد
وقبله ي حق واحد است
وتنها راه به سوي كسب نور بر نفس .قبله ي رضايت حق است
وهر قبله اي به جز حق. قبله ي گمراهي واسارت وطاغوت ساز است
وبازار طاغوت وباطلي وخاموش ساختن انديشه ي حق ورز
با ساختن وتوليد انواع قبله ي باطل ومشغول ساختن انديشه هاي ضعيف
به بازي با بتهاي ساختگي تداوم در سلطنت ظلم يابد
1. آزاد شدن از سلطه ي طاغوتهاي بت ساز از بزرگترين آزادي ونعمت هاست
2.توجه ومرور تاريخ وگذشته هم
روش توليد انواع قبله هاي جعلي وميل افزا را بر ملا سازد
وهم بر ياد آوري نعمت آزادي واختيار انسان آزاد
در انتخاب انديشه ي صالح وسالم موثر باشد
وفرق است بين نفس آزاد اختيار .
در گزينش انديشه ها ي حق پسند
با نفس به اسارت رفته ودر زندان طاغوت غاصب انديشه اسير است
ونفسي كه در حركت در قبله ي غير حق گرفتار شده است
وتداوم ظلم .
نشانه ي پذيرش جاهلانه ي نيزه ي ظلم طاغوت بت ساز در انديشه ها ست
3. دوام طاغوت وبتهاي باطل فكري . بدليل تابعيت از قبله ي بت ساز باطل است
اگر بازارقبله ي بت سازي باطل مراجع وتابع نداشته باشد حذف ومحو گردد
وساختن انواع بت هاي فكري كار شيطان وطاغوت هاي ترفند ساز است
4. حضور طاغوت در تمام زمانها وحاكميت آنها
با اسارت بر انديشه ها بر باطل پرستي تداوم دارد
وحضور ودوام طاغوت ها نشانه ي سكوت مظلوم
وبي تدبيري بر ظلم وپذيرش ظلم وعدم شناخت ظالم است
5. هم اسارت فكري ورفتاري توسط ظالم غاصب
وهم آزادي .نفس آزاد انديش هردو آزمون وامتحان الهي است
آزمون حركت ورزي وخروج از ابتلا ي نفس از اسارت طاغوت
وحركت به سوي آزادي نفس در قبله ي رضايت وسلامت آوري حق
6. كار فرعونها وسلاطين غصب وربايش انديشه ها ي حق ورز است
وتضعيف انديشه ي حق ورز
و توسعه ي انديشه ي باطل وبيمار وگمان سازي مغرضانه است
وايجاد كسالت وحق گريزي در انديشه ورفتار ونفس است
فرعونها وسلاطين سلطه گر بر نفوس .
مانع حركت انديشه ها در قبله ي حق گردند
ودر مسير حركت بر قبله حق انديشه ي نفوس
از تابلوهاي باطل وجعلي فراوان جهت گمراه شدن انديشه ها استفاده نمايند
وچون تابع قبله ي شر وغير حق هستند مانع رشد حكمت ورزي انديشه ها گردند
7. خداوند مي فرمايد :
اي بني اسرائيل ياد آوريد هنگامي كه
در يا را شكافتيم وشمارا نجات داديم وفرعونيان را غرق نموديم
يعني نعمت
حمايت وهدايت وقدرت حق از حق ورزان را همواره به ياد داشته باشيد
ونعمت آزاد كردن نفوس مظلوم
از گسترش ظلمت طاغوت بر انديشه ها از نعمات الهي است
وضعيف نگه داشتن انديشه ها
عامل تداوم سلطنت طاغوت وغاصبان انديشه هاست
8. در نجات از هر واقعه عوامل نجات وياري رسان حق يادآوري گردد
9. در سوره ي بقره سه معجزه ي الهي همزمان بر بني اسرائيل واقع شد
1. شكافت دريا 2. نجات بني اسرائيل 3. غرق فرعونيان
10 نقش ياري رسان اسباب بسته به اراده ي حق دارد
واين خداي قادر كه به عصاي موسي(ع) حيات وقدرت نابودي باطل بخشد
وهمه ي ذرات وابسته به قدرت بخشي وحيات بخشي حي قيوم حق قرار دارند
11. وپايان عسر ورنج در ابتلا ها .يسر وگشودگي وراحتي بر نفس است
12. وانتقام از ستمگران توسط حق .مرحمي بر رنج ستم ديدگان است
وعالم دادگاه ومحضر حضور حاكم وقاضي قادر عادل است
وهيچ ستم وتوليد شرارتي بدون پاسخ قا طع از جانب حق نمي ماند
وهيچ ظلمي بر حق پوشيده نيست
13. در غياب چهل روزه ي موسي (ع) گوساله پرست شديد
غيبت موقت روشنگري موسي (ع) .
سبب ايجاد ورخنه انحراف در انديشه ها شد
پس نعمت حضور نبي و ولي
در تكرا ر ويادآوري نعمت ها واصلاح نفوس بسيار ضروري است
نام حضرت موسي (ع) وواقعه ي زمانش 136 بار در قرآن يادآوري گرديده است
ويادآوري از بهر تذكر نعمتها وتشخيص قبله ي حق از باطل است
14 . حضرت موسي (ع)
بعد از چهل شب عبادت در كوه طور به مقام دريافت تورات نائل گشت
15. سه واقعه ي همزمان 1. دريافت كتاب تورات
2. خلافت وجانشيني هارون برادر موسي (ع) در غياب نبي
3. وآزمايش عدم حضور موقت موسي (ع) ميان قوم بني اسرائيل
كه عدم حضور كوتاه مدت موسي (ع) با انحراف انديشه ها همراه شد
وعدم تابعيت واقعي وحقيقي از قبله ي حق
باعث برگشت انحراف در انديشه هاست
15. عدم حضور موقت موسي (ع) ورهبر
تاثير غير قابل جبران بر سقوط وانحراف انديشه دارد
وبا گسترش ورشد افكار باطل در قبله ي غير حق همراه است
وافرادفرصت طلب و وسوسه گر وترفند ساز وبت ساز فكري
چون سامري از غياب موسي (ع) بر انحراف انديشه ها از حق تلاش نمود
وبا بت سازي وزيور بندي آن.
انديشه هاي ضعيف وجاه طلب را از قبله ي حق منحرف ساختند
تا بازار توهم سازي وباطل نگري وجاه طلبي وتكبر خود را گرم نمايند
وانديشه ها را به اسارت قدرت تكبر خود بر بايند
جذاب سازي كاذب بت هاوقبله هاي جعلي
وتشويق به جعل پرستي فقط انديشه ي سست را به اسارت برد
وانديشه ي سست نگر وسست بنيان حاصل ضعف انديشه در حكمت ورزي است
ونبود ايمان وثبات فكري وسست انديشي ومنطق ستيزي وحق گريزي
انديشه را مبتلا به بطالت وباطل انديشي سازد
16 .استحكام فكري با ايمان حقيقي در قبله ي رضايت حق حاصل گردد
وشيطان پرست وبت ساز وبطالت پرست كه
هرروز مشغول به ساخت بت هاي رنگارنگ
در انحراف وسرقت انديشه هاي حق ورز است
17 . توليد شرك وشرك پردازي وبت سازي در انديشه ها ي نفوس
ظلم به نفوس انسانهاست
وتوليد كننده ي شرك ساز. حركت انديشه به سوي حق را قطع مي سازد
وانديشه ها را در سرزمين ترفندها وبت هاي ساختگي شيطان رها وگمراه مي سازد
18 . كتب آسماني همواره معرف ونمايان ساز
مولفه هاي حق آور وباطل نگر وباطل رو است
وكتب آسماني بر معرفي مولفه هاي حق پسند ومولفه هاي غير حق اشاره دارد
وتوجه به اين.يادآوري ها وتذكرات كتب آسماني
مانع اسارت وسرقت انديشه ها توسط باطل پرست ها ي شر دوست گردد
وقرآن وساير معجزات حق .
رسوا كننده وآشكار كننده ي صورت بتها وقبله هاي باطل است
وتمام معجزات حق .آشكار ساز ابعاد باطل وباطل نما هستند
وهمواره نور حق را ازتاريكي باطل جدا ونمايان سازند
وكتب آسماني همواره روشنگر وسلامت آور بر رشد انديشه ها هستند
وبا تعمق درقرآن وعمق نگري بر معارف آن
هموراه انديشه حق پسند از انديشه ي باطل قابل تشخيص وشناسايي است
19. حضور كتب آسماني بيانگر
اتمام حجت حق در شناساندن حق ومنافع فرامين حق
وجدا سازي آن از امور باطل است
واين نفوس كاهل وسست انديش اند كه
با بي توجهي بر فرامين سلامت آور حق گمراه گردند
ونفوس با اختيار خودراه سستي وباطل وقساوت وشرارت در قبله ي غير حق
را بر نفس خود انتخاب مي نمايند
رب مهربان . به ما توفيق ادب آموزي از تسبيح گويي ذرات عالم عنايت فرما
رب مهربان .در ظهور آقاي نور وصلح واصلاح حضرت قائم (عج) تعجيل بفرما
رب مهربان .آتش نفس شعله ور
دجال وجهال وقارون هاي خون خوار ومجنون را ا ز جهان خاموش ونابود بگردان
متشكرم اي آفريننده ي مهربان آسمانهاي بيكران
فرم در حال بارگذاری ...