« متشكرم يا ذالكرامته الظاهره .اي صاحب كرامت آشكار ابدي | متشكرم يا ذالقدره الكامله . اي كمال قدرت ابدي » |
متشكرم يا ذالحجه القاطعه.اي داراي حجت ودلايل قاطع و آشكار بر درك افزايي
اللهم عجل لوليك الفرج النور والسرور
رب مهربان ذرات هستي سلام
رب مهربان حضور همه ي انسانهارا در طواف وتسبيح وتذكر حق ذرات عالم بپذير
در ادامه ي معارف حكمت آور وتذكرات سوره معظم بقره مي فرمايد
كسي كه عهد شكن وفاسق است حق گريز واز قبله ي نور واحد حق مي گريزد
در قبله ي غير حق وتاريك
نيرنگ وتوليد وايجاد فساد روز افزون در حركت گمراهي است
وانديشه ورفتار زيان رسان روز افزون
بر نفس خود وديگران ايجاد وتوليد مي نمايد
به جز قبله ي نور واحد حق .
بقيه ي قبله ها جعلي وكذب وفساد آور بر انديشه ورفتاراست
وقبله ي نور واحد حق.
قبله ي هدايت وكسب تطهير وخلوص فطرت وكسب نور نفس است
1. فاسقان فرامين وتاكيدات حق را نقض وقطع مي نمايند
وهمواره ساز مخالف اسلام وسلامت نفس دارند
2. پيمان الهي وتعهدي كه خداوند از انسان گرفته متعدد است
3. يكي از پيمان هاي الهي خداوند تعهدي است كه از انبيا ء (ع) گرفته شده
خداوند از انبياء (ع) تعهد گرفت كه پيام هدايت حق را بر همه ي انسانها برسانند
ودر هدايت يافتن نفوس به ايشان ياري رسانند
4. دومين پيمان الهي گرفتن تعهد خداوند از انسانها ست
خداوند از انسانها تعهد گرفت
تا به فرامين هدايت حق در قبله ي رضايت حق عمل نمايند
5. از فرامين حق وفاي به عهد است
حتي وفا بر تعهدي كه .در قرادادي با كافر بسته شده باشد
وكسي كه بر تعهدش وفادار وپايبند نباشد به دينش كامل عمل نكرده است
ورشد ديني اش كامل نشده است
6 .خداوند بر پيوند وارتباط انسانها با گروهها تاكيد فرموده است
تاكيد روابط انسان با گروههاي رهبران ديني ودانشمندان وخويشاوندان ومومنان
وهمسايگان وعلم وحكمت آموزان از بهر معرفت افزايي بر ذهن ونفس است
وبهره نبردن از انديشه افزايي در اين ارتباطات .بر خسران ذهن ونفس بيفزايد
7. خداوند به صفت وافي وفاي بر عهد متصف است وصفت وفاي عهد را مي ستايد
وناقض عهد وپيمان شكن را لعن نمايد
8. دونوع عهد داريم .الف .عهد خدا ومقام حق باانسان وعهد انسان با مقام حق
وب .عهد انسان با انسان .اين كجا وعهد با مقام خالق كجا؟
وبي حرمتي وحق گريزي بر مقام تعهد باحق
از انسان بسيار شرم آور وتاسف بار است
ورعايت تعهد برعهد در هردو تعهد تاكيد وواجب گرديده است
9. وعهد خدا بر انسان در روز الست آفرينش .
تعهد بر هدايت انسان حق ورز است
وعهد انسان بر خدا
تعهد بر تابعيت وحركت نفس در قبله ي فرامين رضايت وهدايت حق است
10. وپيامبران واماما ن (ع) آمدند
تا تابعيت وحمايت وهدايت حق در نفس انسانها وحق گروي خاموش نگردد
11. عبادت همان رعايت وتابعيت وحمايت از فرامين رضايت حق است
وعبادت همان وفاي تعهدات نفس انسان برتكامل بر قبله ي رضايت حق است
وفرامين حق همان قوانين الهي .
عقلي وفكري واصلاحي وسلامت آور بر فكر ورفتاراست
وتعهدانسان همان پيروي وتابعيت از اوامر سلامت آور حق است
علامه مجلسي 110 حديث در باب صله ي ارحام بيان فرموده اند
*ارتباط با ارحام با اختصاص كوتاهترين زمان تاكيد گرديده است
*ارتباط با ارحام رزق را وسعت بخشد
*بهترين قدمها .قدم بر ديدار ارحام معرفي گرديده است
*ومقام رحم يك مقام در بهشت معظم است
* صله ي رحم مي تواند بر غريبه هم باشد
*صله رحم باعث خلوص اعمال ورشد اموال وآساني مرگ گردد
*وكمك به اقوام چند بر ابر كمك با غريبه ثواب دارد
واگر تا رسيدن به ارحام يكسال پياده روي زمان برد بر انجام آن تاكيد شده است
12. پيمان شكني شيوه فاسقان است وبه پيمان شكن اعتماد نكنيد
13. كسي كه پيمان خودش را با مقام حق وخدا مي شكند با عهد با ديگران وفادرا نيست
14. انسان در برابر خدا مسئول است
بدليل اينكه در روز الست با عقل وفطرت خود با حق عهد بسته است
كه از فرامين حق تابعيت وبه آن عمل نمايد وبه هدايت وتكامل نفس خود كمك نمايد
ونفس صالح وخالص خودرا پاك وخالص به دنيا برد وخالص به حق باز گرداند
وعهد شكن اول به نفس خودش ضربه مي زند
15. بهترين راه خدا شناسي شناخت اين حقيقت است كه
چگونه جان گرفتيم وچگونه بي جان مي گرديم؟
وچگونه بدون جسم .حيات آخروي مجدد مي يابيم ؟
16 . تمام تعاريف ومثال ها وانذارها وهشدارها
بر اي روشن نگه داشتن نور عقل بالقوه است
17. وتفكر در تحولات حيات ومرگ براي اثبات حضور قدرت قادر مطلق
وضعف وحقارت وفقر وجودي نفس انسان است
18. وخود شناسي مقدمه ي خدا شناسي است
19. وهدف از حيات نفس ومرگ جسم .
تكامل نفس در حيات تنفسي وتكميل سازي نفس
ودستيابي به كمال نفس وتقرب رساني نفس بر حركت در قبله ي رضايت حق است
وخداوند مهربان همه ي عالم را
از بهر تكامل وتعالي ذهن ونفس ورفتار انسان آفريد
ودنيا دانشگاه ارتقاء ورزي بر تكامل ذهن ونفس وحكمت ورزي است
20. وهمه ي ذرات عالم هدفمند وحكمت افزا هستند
وعلم ودرك انسان از درك حكمت گسترده در ذرات عالم عاجز وناتوان است
وبراي شناخت حكمت كوچكترين ذره
زمان عمر انسان بر كسب آن علم كوتاه است
21. انسان قادر به جايگاهي از علم برسد
كه از تمام ذرات عالم ومواهب آن در جهت رفاه عادلانه در مخلوقات بكار برد
22. وآفرينش الهي بر اساس نظم بي كران وعلم بي كران واعتدال بي كران است
23. وتمام آفرينش
نشانه ي نور حضور حاضر ناظر وحاكم حكيم وعالم عليم ورحيم است
رب مهربان .به ما توفيق ادب آموزي از تسبيح گويي ذرات عالم عنايت فرما
رب مهربان .در ظهور آقاي نور وصلح واصلاح حضرت قائم (ع) تعجيل بگردان
رب مهربان .آتش نفس شعله ور
دجال جهال وقارون هاي خون خوار ومجنون را از جهان خاموش ونابود بگردان
متشكرم اي ظاهر كننده وآشكار ساز درك وشناخت بر انسان
فرم در حال بارگذاری ...