« متشكرم يا ذالعزه الدائمه وصاحب عزت ابدي | متشكرم يا ذالحجه القاطعه.اي داراي حجت ودلايل قاطع و آشكار بر درك افزايي » |
متشكرم يا ذالكرامته الظاهره .اي صاحب كرامت آشكار ابدي
اللهم عجل لوليك الفرج النور والسرور
رب مهربان ذرات هستي سلام
رب مهربان حضور همه ي انسانهارا در طواف وتسبيح وتذكر حق ذرات عالم بپذير
در ادامه ي تذكرات وحكمتهاي سوره ي معظم بقره مي فرمايد
وخداوند همه ي مواهب ونعمتها را از بهر تعالي وتقرب نفس انسان آفريد
وانسان را خليفه الله بر زمين قرار داد
وفرشتگان بر خدا گفتند
انسان بر زمين فساد انگيزي نمايد وما خود ستايش وعبادت خدا به جا آوريم
وخدا فرمود :
اين انسان از ميان تضادها وتزاحم ها وتقابل ها ي نفس خود با شيطان
وتحمل سختي ها ورنج هاي طاقت فرسا ي بر نفس
از ميان گذر از رنج ها خود را به مقام تقرب حق رساند
وانسان با حركت در جاده ي
جهاد سلامت ورز بر پاك داري نفس لايق وقادر بر خليفه اللهي است
وانسان معظمي چون حضرت پيامبر (ص)
به مقام بالاتر از ملائك وتقرب اادني نائل گشت
مقامي كه انسان اجازه ي ورود وكسب آن را داشت .وملائك نداشتند
انسان مخلوقي است با قالب خاكي وروح ونفس نوري وديعه گذاشته شده ي الهي
وخداوند بر ايجاد مقام انسانيت كه مقامي بالا تر از ملائك بود بر خود تبريك گفت
1. وخداوند احسن الخالقين .انسان احسن مخلوقين را خلق نمود
2. وخلقت انسان خلقت مقام انسانيت كه برتر از مقام ملائك است
3. نظام بي كران آفرينش با نظر خالق حاضر وناظر وحاكم وعليم
وبر اساس حضور واسطه هاي فيض نظم بخشي وهماهنگي وتدبير يابد
4. حق مدبر واحد .مراتبي از تدبير نظام بخشي را در فرشتگان قرار داد
همانگونه كه شفا ي مطلق از جانب حق است
ولي تدبير شفا در عسل نيز لحاظ شده است
وخداوند عالم الغيوب
بخشي از علم الغيوب را در تدبير برخي بر گزيدگان قرار داده است
وانبياء وبر گزيدگان جانشينان حق اند واطاعت از آنها چون اطاعت از حق است
ومجوز اطاعت از انبياء (ع) وبر گزيدگان نظر ودستور رضايت حق است
وخداوند نفس انسان را مجموعه اي از فرشته وابليس خلق نمود
ونفس با دوسويه (نوري وناري )وبا دو كشش متضاد نفسي بر انسان قرار داد
وانسان هر روز در رينگ مسابقه وخلوص وجهاد نفس
نور نفس را در تنظيم رو به قبله ي نور واحد حق تنظيم ومراقبت مي نمايد
وانسان تركيب خلق نور فرشته وخلق نار ابليس ونفس گرايش به نار ونور دارد
واگر نفس به سمت قبله ي نور واحد حق حركت نمايد
به مقام قرب ونزديكي بر رضايت حق دست يابد
واگر بر قبله ي سرگرداني شيطان گرود .مقامش از
مقام شرارت شعله هاي نار شيطان نازلتر وپايين تر آيد
كه شيطان فقط كفر نظري دارد
وانسان شيطنت ورز هم كفر نظر ي وهم كفر عملي دارد
ومقامش از شيطان نازلتر وپست تر گردد
5. آفرينش ملائك قبل از انسان بوده است
6. انتصاب جانشين وخليفه الهي .بدست ونظر حق قادر وحاكم است
7. انسان جانشين دائم خداوندبر زمين است
8. انسان قابليت كسب مقام خليفه الهي را دارد وستمكاران به كسب اين مقام نمي رسند
9. وحاكم وخليفه الهي بايدعادل باشد وفاسق وفاسد نباشد
انسان بايد در هر محفلي كه توانايي هاي خود را معرفي مي نمايد
انديشه اش آغشته به حسد نباشد
10 .عبادت كردن صرف .تنها ملاك لياقت انسانها نيست
11. فساد يك گروه از انسانها نمي تواند مانع پيشرفت ورشدتعالي نفس انسان گردد
ومقام انسان قادر نفس خود را در طغيانهاي فساد آور
با توكل وياري خواستن از قدر ت حق محافظت ومراقبت نمايد
وخداوند بر طغيان همواره ي گروهي از انسانها بر زمين واقف وعالم است
ومكر وخطر انسان هاي مفسد في الارض را از انسانهاي مظلوم دفع نمايد است
12. وانسان تسليم ومطيع وتابع حق همواره
بر رفع ابهام هاي دركي وشناختي ودرك افزايي سالم تلاش نمايد
13. خداوند بر موفقيت انسان
در نجات يافتن از طغيانها با تابعيت بر فرامين حق تاكيد دارد
وخداوند بر توفيق نفس انسان حق ورز .
از گذ ر با سلامت از تمام بلاها ومصيبتها به سلامت تاكيد دارد
14 . خداوند مي فرمايد : توقع نداشته باشيد مردم سخن هم را بدو ن دليل بپذيرند
وحتي فرشتگان هم براي درك امورو رفع ابهام از خداوند سوال نمايند
تا به كسب معلومات وروشنايي دركي وشناختي دست يابند
15. علوم واطلاعات شناختي فرشتگان محدود است
16 . انسان وفرشتگان مورد خطاب وامر ونهي حق قرار دارند
17 . خداوند همه ي اسرار هستي واسماءصفات وحقايق را بر حضرت آدم (ع) آموخت .
امام صادق (ع) مي فرمايد :
خداوند تمام نوع زمينها وكوهها ودره ها ورودها وفرش ها را به آدم شناساند
18. معلم ومربي اول .حضرت حق عليم است
وخداوندعليم خالق قلم وهستي وافاضه ي علم وعلوم است
وانسانها ساليان كه علم افاضه ي حق را به هم منتقل وياد آوري نمايند
19 . وبر تري انسان بر فرشتگان به دليل حضور علم در انسان است
وفقط مقام نفس انسان براي دريافت علوم استعداد ولياقت دارد
وخداوند عليم نفس انسان را لايق دريافت ودرك علوم قرار داده است
فرشتگان در عبادت بيشتر وانسان در علم بيشتر شناخته گردد
20. ولي خليفه الله بايد عابد عالم باشد وبه هر دو صفت عبادت وعلم متصف باشد
21. وسيله ي شناخت اعلميت ولياقت در انسانها علم داشتن واعلم بودن در علوم است
در حاليكه فرشتگان فقط عابدند
وخداوند براي كسب مقام خليفه الهي
عبادت صرف را كافي نمي داند واعلم بودن راهم براي انسان شرط لازم مي داند
شيطان در نار شرارت وفرشتگان در عبادت خود را بر تر از انسان مي دانستند
وشيطان ونار سركشي. در برابر فرمان حق نافرماني وناسپاسي نمود
وبه مقام علم انسان ومقام حرمت ذريه ي حضرت آدم (ع) سجده نگذارد
وفرشتگان عابد نافرماني وناسپاسي بر فرمان حق نكردند وبر مقام انسان سجده نمودند
22. وقتي انسان مطلبي را نمي داند بپرسد وبيابد تا به روشنايي دركي دست يابد
23. انسان بايد همواره به جهل وناداني خود در هر اموري اذعان واعتراف نمايد
زيرافرشتگان هم به جهل خود از شناخت انسان در درگاه حق اعتراف نمودند وعذر خواستند
انسان هم بايد همواره تقصيرها وكوتاهي ها بر نفس خويش را
در نزد خدا اقرار واعتراف نمايدو طلب عفو وبخشش وهدايت واظهار ادب نمايد
24. خداوندعليم
علم ذاتي وبي كران دارد وامور عالم بر پايه ي نظم ونظام وعلم حق اداره وتدبير گردد
وذره اي در عالم تصادفي وبي هدف وبي حكمت خلقت نگرديده است
25. وحضرت آدم (ع) در بيان اسرار وعلوم عالم بر ملائك برتري داشت
ومقام علم انسان بر ملائك برتري دارد
26. ابليس از نژاد جني است وسالياني در جمع فرشتگان عبادت مي نمود
27. فرمان حق لازم الاجراءست واجراي فرمان حق عبادت است
وابليس نافرمان .روي گردان از حق وحقيقت است
28 .سجده بر آدم (ع) در اصل:
سجده بر مقام نسل وذريه ي پاك آدم (ع) (انبياء وامامان (ع) ) بود
29. سجده فرشتگان بر آدم موقتي بود ولي استغفارشان بر مومنان دائمي است
30. وانسان باسجده از مقام حق نعيم تشكر وسپاس نمايد
31. وانسان براساس فرامين حق .
نفس لايق ومقرب سازد ولايق ترين نفس در هستي است
رب مهربان .به ما توفيق ادب آموزي از تسبيح گويي ذرات عالم عنايت فرما
رب مهربان .در ظهور آقاي نور وصلح واصلاح حضرت قائم (عج) تعجيل بفرما
رب مهربان . آتش نفس شعله ور
دجال جهال وقارون هاي خون خوار ومجنون را از جهان خاموش ونابود بگردان
متشكرم اي مهربان .صاحب كرامت عظيم ابدي
فرم در حال بارگذاری ...