« متشكرم يا ذالعز والبقا ء | متشكرم يا مانع » |
متشكرم يا ذالفضل والقضا ء
رب مهربانم سلام
اگر عقل كه نوري از عالم علوي است
با مداومت در ياد وذكر رب مهربان ظهور يابد
محبت نيز در كنار عقل به ظهور و رشد ومراتب ميرسد
محبت در كنار عقل .عشق معقول مي گردد
به محبت با رهبري و مديريت عقل عشق معقول گويند
محبت حقيقي بانيت افزايش قرب الهي ودر جهت قرب حقي است
ومحبت با اگاهي و درايت .عمقي است
والا محبت سطحي جهلي و جعلي محبت مادي وضعيف محدود است
عقل و عشق ومحبت انسان كامل جامع
هميشه در كنار هم ظهور وحضور دارند
حواس دنيوي شناخت سطحي بوجود مي آورد
جهت شناخت سطحي دنيوي فقط منا فع مادي است
و شناختي محدود وبسته ومتوقف است
ايا انسان راه بن بست براي زندگي مادي انتخاب مي نمايد ؟
شناخت حسي سطحي دنيوي
راه بن بست و ارتقا ءرشد وتعالي وتكامل و وسعت وظهور عقل ندارد
بدليل انكه در شناخت سطحي عقل ظهور نيافته
تا شناخت معقول وعمقي و با اعتدال گردد
انسان مومن قلبي عقول دارد يعني عشقي معقول دارد
وقلب عقول عرش رب مهربان است
ومكان ظهور وحضور نور رب مهربان است
وقتي قلب عاقل وعقول شد معقول مي گردد
يعني طغيان احساسات نفس سركش
با درايت ومديريت عقل ظهور يافته .فروكش كرده
و احساسات و نفس با اعتدال حركت مي نمايد
وهمه اعضا و حواس ظاهر درتعيين جهت حركت
از اعتدال عقل متابعت وپيروي كرده وبه اعتدال معقول مي رسند
وعقل مدبر وهماهنگ ساز واعتدال بخش ووحدت آفرين
بين حواس ظاهر و حواس باطن است
ظهور عقل تجلي نور حق مهربان است
و شناخت ناقص و سطحي جاهل
از رحمت افاضه ي نورمطهر حق بدور باشد
همانطور كه كافر كفور كفران گر .از رحمت حق بدور است
عاشورا صحنه ي نمايش عشق معقول است
عشق معقول انسان كاملي
نظير امام حسين (ع) كه با عقل اعلاء عشق به رب الحق اعلاءرا بر مي گزيند
وعاشقانه خود وخانواده ي مظلومش در راه حفظ حق وحقيقت
در قتلگاه نفس درنده براي جهاد اكبر.با ميل ورغبت حضور مي يابند
وجان گرانقدر خود و خانواده ي مظلومش را فداي رضايت رب مهربان مي نمايد
پس مراتب ظهور عشق علوي تابع مراتب ظهور عقل علوي مي باشد
عشق وعقل باهم ظهور و ارتقا ورشد مي يابند
ودر تعيين مسير و جهت باهم هماهنگ وهمراه و همسو هستند
رب مهربان به همه ي ما انسانها توفيق ظهور عقل مرحمت بفرما
متشكرم يا ذالفضل والقضاء
فرم در حال بارگذاری ...