« متشكرم يا ذالحكمته البالغه وحكمت افزاي بيكران | متشكرم يا ذالرحمه الواسعه .اي وسيع رحمت بي پايان ابدي » |
متشكرم يا ذالمنته السابقه .وزود احسان بي منت
اللهم عجل لوليك الفرج النور والسرور
رب مهربان ذرات هستي سلام
رب مهربان حضور همه ي انسانهارا در طواف وتسبيح وتذكر حق ذرات عالم بپذير
ميلاد منجي عالم بشريت حضرت قائم نور صلح واصلاح ودوستي (عج)
ونور محبت ورحمت ومودت بر جهان مبارك وپر خير باد
انشالله نعمت حضور عيني ايشان را در عالم جشن بگيريم
واز وسعت بي كران نور فيض مستقيم ومحسوس ايشان بهر ه مند گرديم
در ادامه ي تذكرات حكمت آور سوره مباركه بقره
بر تاكيد بر شناخت نفاق ومنافق مي فرمايد
منافقين هر گاه
مال وثروت غنيمت بدست آورند مي گويند دين محمد (ص) بر حق است
واگر به بلاء مبتلا شده يا مالشان كم شود
گويند تمام گرفتاريها از پذيرفتن دين محمد (ص) حاصل شده است
تفكر وقبله ي منافق با باد وقايع وسود وزيان اقتصادي تغيير وجا به جا مي گردد
منافق ثبات وجهت سالم در تفكر وانديشه و عمل ندارد
خداوند منافق را به در باران مانده اي تشبيه نموده كه
در بارش وغرش ورعد آسمان وهراس مرگ .گرفتار وپناه فكري وقلبي ندارد
1. منافق
غرق در مشكلات ونگراني هاست ودر دلهره و اضطراب ورسوايي فراگير گرفتاراست
2. منافق از مرگ مي ترسد
3. وخداوند با قدرت احاطه ي مطلق خود
هر لحظه قادر اسرار درون منافق را فاش نمايد
4. منافق قبله ي فكري اش را
بر اساس منافع مادي تعيين مي نمايد نه منافع آخرت
5. منافق نمازش با كسالت وانفاقش با كراهت است
6. منافق نسبت به مومنان عيب جو ونسبت به خدا غافل است
منافق ياوه گو ورياكار وشايع ساز وعلاقمند به كفار است
وملاك علاقه شان به ديگران سود مادي وملاك غضبشان محروميت مادي است
7. ومنافق به فرامين خدا تعهد ندارند. دوست ندارند بر مومنان خير برسد
واز مشكلات مومنان شاد گردند
8. منافق امر به منكر ونهي از معروف دارد
9. منافق در انتخاب مسير فكري وانديشه اش سرگردان
ودنبال هر حركت فكري ديگران مي رود
ودر انديشه اش پيروي كور وبي جهت دارد
10. ومنافق در تمام لحظات مورد قهر حق است
11. خداوند همه ي انسانهارا
در انتخاب جهت فكري ونفسي آزاد ومختار قرار داده واين از سنت الهي است
12. هدف خلقت
تكامل نفس وانديشه است وتكامل نفس وذهن باعبادت حاصل گردد
13. تكامل نفس با تداوم در عبادت .
وعمل به حق با عبادت تقوا آور همراه است
وتداوم در تقوي در اعمال .رسيدن به سعادت دوعالم وتقرب به قبله ي حق است
14. وخداوند خالق ورازق ومربي خلقت است
ودر برابر عمل ونزديكي به فرامين حق پاداش دهد
وپاداش حق .تشكر حق از مخلوق است
15. وجوب عمل به فرامين حق وعبادت بدلايل ذيل است
1. عبادت يعني ياد آوري دائم نعمتها ست
2. انسان ذاتا فقر وجودي دارد ونيازمند عبادت وراز ونياز با خالق بي نياز است
3. عبادت وعمل به دين آثار وبر كات ذهني ونفسي دارد
4. وترك عبادت آثار سوء وندامت بر ذهن ونفس دارد
5. همه ي ذرات عالم پيوسته در طواف وتذكر حق هستند
وفقط نفس انسان
بازيگوشي وروي گرداني از حق دارد وساز ناهماهنگ با خلقت دارد
6. ذات عالم بر اساس حب ومحبت ورزي بين خالق ومخلوقات قرار دارد
ودر عبادت با مهربان ترين آفريننده ي واحد گفتگو مي نماييم
7. وعباد ت با ايجاد ثبات در حق گروي ذهن ونفس .در قبله حق همراه است
وعبادت بايد طبق نظر حق باشد
8. از نظر حق عبادت بايد آگاهانه وخالصانه وخاشعانه وعاشقانه باشد
وبرعبادت رعايت سه شرط لازم است
9. الف. شرط صحت عبادت بر طهارت در قبله ي حق باشد
ب. وشرط قبولي عبادت بر خلوص وتقوا باشد
ت. وشرط كمال وعبادت كامل وتكامل آور
آگاهانه وخالصانه وخاشعانه وعاشقانه بودن عبادت است
10. دعوت پيامبران عمومي وبر همه ي مردم است وبارش رحمت حق بر همه ي عالم است
11. ومعني عبادت تشكر مخلوق از ولي نعمت وخالق نعمت است
12. واولين نعمت .
نعمت آفرينش است واولين دستور عبادت سجده در بر ابر خالق است
13. وعبادتي كه با افزايش تقوا در انديشه ونفس همراه نباشد عبادت نيست
وعبادت بايد با روند تقوا افزايي بر ذهن ونفس ورفتار همراه باشد
14. وملاك قبولي عبادات روند تقوا افزايي عبادت بر ذهن ونفس است
واز آفت غرور ورزي در عبادت دوري ورزيم
رب مهربان به ما توفيق ادب آموزي از تسبيح ذرات عالم عنايت فرما
رب مهربان در ظهور آقاي نور وصلح واصلاح حضرت قائم (عج) تعجيل بفرما
رب مهربان آتش نفس شعله ور
دجال جهال وقارون هاي خون خوار ومجنون را از جهان خاموش ونابود بگردان
متشكرم اي پر احسان بي منت مهربان
فرم در حال بارگذاری ...