« متشكرم يا رب البلد الحرام وپروردگار ماه با احترام | متشكرم يا موء خر وتاخير انداز امور » |
متشكرم يا رب البيت الحرام وخداي مسجدالحرام
اللهم عجل لوليك الفر ج النور والسرور
رب مهربان ذرات هستي سلام
رب مهربان حضور همه ي انسانهارا در طواف وتسبيح وتذكر حق ذرات عالم بپذير
در ادامه ي تذكرات حكمت افزاي سوره ي بقره معظم
در اصلاح ذهن ونفس مي فرمايد :
خداوند بر تذكر وانذار بر اهل كتب آسماني مي فرمايد :
شما گروه يهوديان ومسحيان نژاد پرست براي انحراف افكار مردم حاضريد
بر پيامبران وجانشينان خدا افترا ءودروغ نسبت دهيد ؟
چرا شما مدعي هستيد كه ابراهيم واسماعيل واسحاق ويعقوب (ع)
وپيامبران از نسل يعقوب (اسباط)قبل از نزول تورات وانجيل يهودي ونصراني بودند ؟
چرا واقعيتي را كه نمي دانيد حقيقت معرفي نمائيد ؟
چرا حقايق رابر مردم كتمان نمائيد وشايعه وافترا ءبر پيامبران مي سازيد ؟
وچرا اي يهوديان ومسيحيان نژاد پرست شايعه مي سازيد
كه همه ي پيامبران تابع دين يهود ومسيحيت بودند ؟
آيا شما بر عالم واقفيد يا خدا بر عالم واقف است ؟
وخدا از دورغ پردازي ها وافترا هاي شما غافل نيست .
1. گاهي اشخاص از شدت تعصب وغرض وانحصارطلبي
واقعيت هاي تاريخ را تحريف وانكار نمايند
2. بزرگترين ظلمها .ظلم فرهنگي وكتمان حقايق است
3. خداوند عليم . به كتمان وظلم هاست واين يك هشدار است
4. در كسب سعادت تكيه بر شهرت گذشتگان وتاريخ پدران چاره ساز نيست
5. هر امتي مسئول پاسخ گويي به اعمال خود است
مردم بي خرد ويهوديان حق ستيز از مسلمين پرسيدند
چرا از قبله ي بيت المقدس رو به قبله ي كعبه آورديد ؟
ومشركين گفتند چر ا پيامبر از نماز گزاردن بر قبله ي بيت المقدس منصرف شده ؟
وبه طرف كعبه نماز مي گذارد ؟
پيامبر (ص) 13 سال بعد بعثت در مكه رو به قبله ي بيت المقدس نماز گزارد
ويهوديان حق ستيز با بد زباني پيامبر (ص) را مورد آزار زباني وطعنه قرار مي دادند
ويهود ايراد جو به پيامبر (ص) گفتند
چون بر قبله ي بيت المقدس نماز مي گزاريد پس تابع دين يهود هستيد
ودنباله رو يهود هستيد واز خود استقلال نداريد
پيامبر (ص) بعد از خواندن دوركعت نماز ظهر بر قبله ي بيت المقدس
در مدينه مامور گشت تا نماز عصر را رو به قبله ي كعبه بخواند
ونام اين مسجد در مدينه به مسجد قبلتين معروف گشت
يهود ايراد جو وحق ستيز بارديگر بر پيامبر ايراد گرفتند وگفتند .
چرا پيامبر از قبله ي پيامبران پيشين اعراض كرده وروي بر گردانده است ؟
وپيامبر (ص) در پاسخ فرمود :
مشرق ومغرب ملك خداست وخداوند در همه ي مكانها حاضر است ومكان خاصي ندارد
وتغيير قبله ناشي از فرمان وتدبير حق .وناشي از ضعف وپشيماني در حق گروي نيست
وتكوين وتغيير فصول نشان تدبير حق در تكامل است نه ضعف وپشيماني
وخداوند در همه ي جهات حضور دارد وايستادن رو به قبله ي كعبه
ايستادن رو به قبله ي رضايت وفرامين حق است
وچه بسا افراد رو به قبله ظاهر بايستد ولي قبله ي باطن قلب وتفكرش در جهت باطل باشد
كه قبله هاي كثير غير حق عبارتند از :
1. قبله شاهي به سمت تاج اندوزي 2. قبله ي ارباب مال به سوي كسب زر وسيم
3. قبله ي صورت پرستان به سوي آب رنگ بر صورت
4. قبله ي تن پروران به سوي خواب وخور
5. قبله ي اشرار وشر رساني بر نفوس
قبله ي واقعي انسان به سوي كسب تعالي وتكامل نفس از فرامين حق
منظور از سفهاء مشركين مكه ويهوديان مدينه هستند
كه بر خسار ت افزايي بر نفس خود تلاش نمايند
6..سفيه افرادي هستند كه هر روز با بهانه اي به حق ستيزي پردازند
7. ايراد گرفتن حق ستيزان بر حق مدبر نشانه ي سفاهت است
8. مسلمانان بايد پاسخ قاطعانه بر سفاهت حق ستيزان داشته باشند
وجلوي گسترش سفاهت وحق ستيزي را بگيرند
9. سوال كردن خوب است.
ولي برخي سوال ها واعتراض ها مغرضانه وانحراف افزاست
10. قداست وكرامت مكانها وزمانها طبق نظر وفرامين حق تعيين وتدبير گردد
11. تغيير قبله يكي از نشانه هاي پيامبر (ص) كه در كتب آسماني تاكيد شده بود
12. در روايات كسي .كه آخرت خود را فداي دنيا نمايد ودنيا طلب را مجنون داند
وسفيه را زيان طلب بر نفس داند وپيروان رهبران فاسد را فقير داند
وكسي كه دينش مورد غارت وانحراف حق ستيزان قرار گيرد غارت زده مي داند
امام صادق (ع) مي فرمايد :
پيامبر (ص) بعد بعثت 13 سال در مكه و19 ماه در مدينه رو به قبله ي بيت المقدس نماز گزارد
تا آنكه مورد ايراد جويي وسرزنش وتوهين يهوديان حق ستيز قرار گرفت
13. تغيير قبله از بيت المقدس به سوي كعبه از ديگر فرامين حق بود
كه عده اي به فرمان حق تسليم شدند وحق گروي ايشان آشكار گرديد
وعده اي از فرمان حق روي بر گرداندند وحق ستيزي ايشان اشكار گرديد
واجراي هر فرمان حق .آزمايش وامتحان در تعيين حق گروان وحق ستيزان است
در هر فرمان حق .
گروه حق گروان تسليم حق از گروه حق ستيزان حق گريز آشكار گردد
14. خداوند مي فرمايد :
ما دستور تغيير قبله داديم فقط از آن جهت كه بيازمائيم وجدا سازيم
تا پيروان حق از حق گريزان آشكار گردد
وخداوند بر حق پذيران پاداش واجر پايداري بر حق گروي دهد
15. يهوديان حق ستيز بهانه جو وايراد جو بار ديگربر پيامبر (ص) بيان نمودند
پس كساني كه تا كنون بر قبله ي بيت المقدس نماز گزاردند در ظلالت وگمراهي بودند ؟
16. خدا در جواب يهوديان فرمود :
كساني كه قبلا بر قبله ي بيت المقدس نماز گزاردند ايمان ونماز آن ها را ضايع وتباه نكند
17.وخداوند فرمود :ما قبله ي كعبه را در وسط مشرق ومغرب قرار دارديم
تا مسلمانان .امت ميانه رو و امت وسط باشند واهل افراط وتفريط نباشند
18. قرآن ويژگيهايي را بر امت وسط بر شمارد :
1. منظور از امت وسط .مسلمانان واقعي وحقيقي همان( امامان معصوم (ع) )هستند
شاهد اعمال در قيامت اند وبر اعمال مردم گواهي دهند وايشان مسلمانان واقعي هستند
2. امت وسط و مسلمانان واقعي همان معصومين (ع) هستند
كه در علم وآگاهي وعدالت وعصمت برتري دارند وبرگزيده هستند
3. گواه وشاهد شدن در قيامت بر تري در علم وآگاهي وعدالت وعصمت مي خواهد
4. همه ي افراد امت آگاهي وعدالت ندارند
وفقط امامان معصوم (ع)
به همه ي امور عالم آگاه وعالمند وعادل حقيقي وعصمت ذاتي دارند
امام صادق (ع) مي فرمايد :
مگر مي شود امتي كه افرادش لايق گواهي دادن بر چند خرما در دادگاه نيستند
لياقت گواهي بر اعمال همه ي مردم را در قيامت داشته باشند
19 .مقام گواه وشاهد بودن در محضر خدا .
تنها مقام مخصوص امامان معصوم (ع) است
20. خداوند امامان معصوم (ع) را با نام امت خطاب نموده است
وخداوند در سوره ي نحل (آيه ي 120 ) ابراهيم (ع) را امت معرفي نمايد
وخداوند تغيير قبله را آزمايش الهي معرفي نمايد
تا پيروان حقيقي حق شناخته گردد
وخداوند تسليم پذيران حق را مورد بشارت قرار داده است
مقام نماز گزار نشانه ي .ميزان خلوص در ايمان پذيري وتسليم در بر ابر فرامين حق باشد
ونماز گزار واقعي با نماز .به خلوص واقعي در ايمان دست يابد
21. اولياي خدا بر اعمال ما نظارت دارند
22. بعضي انسانها وامامان وخاصان درگاه حق
از ظرفيتهاي بيكران مقامي ومراتبي در نظارت بر نفوس بر خوردارند
وبر اعمال وانگيزه هاي نفوس آگاهند وشاهد گردند
23. در قيامت نظام سلسله مراتبي بر اجراي امور وجود دارد
وابتدا ائمه(ع) بر كار مردم گواهي دهند
وسپس پيامبران (ع) بركار امامان (ع) گواهي دهند
24. آزمايش الهي يك سنت قطعي است .
وخداوند گاهي با تغيير فرمان .تسليم پذيري وحق گروي مردم را امتحان نمايد
25. پيروي از همه فرامين دين حق .باعث رشد وتكميل ذهن ونفس گردد
ونافرماني از فرامين حق .در تكامل ذهن ونفس اخلال وانحراف وتوقف ايجاد نمايد
26. همواره آماده اجراي فرامين سلامت افزاي حق باشيم واز حق گريزي بپر هيزيم
27. مقام تسليم بر افراد عادي سنگين باشد
وحمايت وهدايت خاص حق .
شامل تسليم شدگان واقعي بر حق پذيري عنايت گردد
28 تغيير هر فرمان از جانب حق.
نفي فرمان قبلي نيست بلكه در تكميل ومكمل فرمان قبل است
29. تمام تغييرات وتحولات تكويني وتشريعي ناشي از رحمت ورافت وحكمت وتدبير حق است
رب مهربان .به ما توفيق ادب آموزي از تسبيح گويي ذرات عالم عنايت فرما
رب مهربان . در ظهور آقاي نور وصلح واصلاح حضرت قائم (ع) تعجيل بفرما
رب مهربان . آتش نفس شعله ور دجال جهال
وقارون هاي خون خوار ومجنون را از جهان خاموش ونابود بگردان
متشكرم اي خداي مسجد الحرام وخداي قرار گاه تعهد انسان با حق
فرم در حال بارگذاری ...