« متشكرم يا واسع مهربان | متشكرم يا سامع مهربان » |
متشكرم يا شافع مهربان
رب مهربانم سلام
تجلي در متجلي است وموثر همراه اثر وظهور از ظاهر جدا نيست
ورب مهربان از رگ گردن بر ما نزديك تراست
و عالم محضر رب مهربان است
وحركت وسير ومسير انسان .از عالم اسفل به عالم علوي وعالي رفتن است
كمال تجلي نور حق .توسط نور عقل در ك وشناسايي مي گردد
و عقل با اجراي شريعت حق ظهور يابد
اگر به دين عمل نگردد .عقل ظهور نيابد
ودرك وشناختي از عالم اطراف بوجود نخواهد آمد
وتوهم وتحريف در ذهن انسان شروع به رشد زايش مي كند
وانسان توهم خود ساخته را ملاك عمل قرار دهد
وعاقبت توهم طغيان لجاجت نفس
وتوقف ارتقاء نفس اماره است
انبيا ء(ع)هر فرمان شريعت حق را با منطق وتحليل به بشر آموختند
حال اگر انسان دستورات شريعت حق را نپذيرد ودرك نكند
مشكل از عدم ظهور عقل وناداني وجهالت انسان است
دلايل عدم فهم ودرك دستورات حق مهربان را
بايد در كاهلي نفس خود ودر باقي ماندن در سطوح جهل خود جسجو نمايد
وجود نعمت حواس ظاهر از بهر رسيدن به
واقع بيني وواقع شنوي وواقع گويي و واقع پذيري است
پس چرا انسان وقايع وحقايق را انكار
وبر اساس توهم خود قضاوت مي نمايد ؟
گاه خطا وناداني وجهل (عقل ظهور نيافته)وگاه قصد وغرض سوءنيت (توهم)
مي تواند از صورت وقايع وحقايق .صورت كاذب ومجازي وبدلي بسازد
وبه جاي واقعيت به خورد تفكر وتصور
انسانهاي سطح نگر وظاهر بين وسوءنگر دهد
اين انسانها مفاهيم را هضم وجذب نمي كنند
بلكه مفاهيم را چون طوطي بدون درك تكرار مي كنند
حال ايا هدف خلقت انسان .تبديل شدن به طوطي سخن گو مي باشد ؟
چنين فرد سطحي شده ي دهن بين تا چه حد براي انسانها مفيد است ؟
مقام وحدت حق در همه ي مخلو قات ظاهر. وهمه ي موجودات
در محضر حق مهربان خاشع و خاضع وعابدو تسليم هستند
وهمه ي عالم در نفوذ وتسلط وبارش لطف رحمت الهي قرار دارد
رب مهربان مارا در درك وديدن وشنيدن وگفتن وقايع حق وحقيقت ياري فرما
متشكرم يا شافع مهربان
فرم در حال بارگذاری ...