« متشكرم يا راحم المساكين ومهرورز ابدي مسكينان | متشكرم يا امان الخائفين وامان دهنده ي قلبهاي ترسيده » |
متشكرم يا عون المومنين وپشتيبان ابدي مومنان
اللهم عجل لوليك الفرج النور والسرور
رب مهربان ذرات عالم سلام
انتها ي سفر به باطن نفس با تذكر مدام حضرت حق مهربان
تقرب به عقل كل مطلق است
وسعت عقل انسان به قدري بي انتهاست .كه قادر عالم هستي را در خود بگنجاند
وعقل براي تصور وتفكر در عالم هستي .گنجايش بي كران دارد
وحيات ذهن ونفس .به تداوم كسب علم ومعرفت بستگي دارد
علم ومعرفتي كه .قوت نوري لطف حق است وهر روز با طلوع خورشيد
بر ذهن ونفس كل عالم افاضه مي گردد
واز وجود قوت نوري آگاهي است .كه هرروز را با اشتياق وشوق وراضي
به سوي كسب رضايت حق رهسپار مي گرديم
ونور لطف .حضرت حق ابدي است
ودر تمام جهات وحالات وذرات .نور لطف حضرت حق افاضه ي ابدي دائم دارد
وانسان خاسر وكافر كفران گو .ذهن ونفس خود را از طلوع وتذكر حق قطع مي دارد
وبابستن منافذ ومجاري حواس خود با غرض
خودرا از اتصال وارتباط به نور لطف حضرت حق محروم ومقطوع ومسدود مي دارد
وانسان بايد از مخلوقات وذرات عالم .
ادب تذكر حق در تمام لحظات .وطواف وتسبيح حق بياموزد
ياد آوري تذكر حق در تمام لحظات .حب آور ومحبت آور وشوق آور است
وتذكر مدام حق در ذهن ونفس .انبساط وشوق ابدي ايجاد مي نمايد
زيرا تذكر حضرت حق .سرشار از نور ولطف ابدي است
واتصال به نور ابدي .حب ابدي وهدايت ابدي را به دنبال دارد
واتصال وتوسل وتذكر به نور حق ابدي .طهارت ولطافت روحي به همراه دارد
و اغراض وتيرگي هاي هر روز را در ذهن ونفس محونمايد
وتمام ذرات عالم
از ريزترين گل تا بزرگترين كهكشان ها
به انسان درس محبت وخوب بودن را مي آموزند
وقتي به ريزترين گل مي نگري
گويا تمام شعف تذكري حق وشادي وخوبي گل به ما انتقال مي گردد
وتمام خلقت از بهر ايجاد .
شادي وشادابي شعف در نفس وذهن انسان خلق شده اند
وتداوم در تذكر حق وحق بيني وحق گويي وحق روي وحق شنوي
باعث طلوع وظهور وارتقاءنور عقل بالقوه ورشد تحول عقل بالفعل مي گردد
وتذكرحق .سرودشادي ومحبت و تسبيح دائم هر روز ذرات عالم است
و6 نوع عقل داريم .
1. عقل جزئي .بالقوه .
كه با درك از حواس ظاهر به آگاهي ميرسد (اگر متوقف بماند در اماره گي مي ماند
2. عقل كلي .بالفعل .كه با تذكر مدام حق ظهور مي يابد
3. عقل ايماني .كه با تداوم وثبات در تولي به تذكر حق ظهوروارتقاء مي يابد
4. عقل اعطايي.
كه از افاضه ي نور لطف حق بر برخي از ذهن ها ونفس ها ي ساعي ظهور مي يابد
5. عقل اكتسابي .كه در مكتب .تحصيل علم وعلوم كسب وارتقاء مي يابد
6. عقل قدسي .
فقط در عقل وذهن ونفس .انبياء وامامان (ع) كه وحي دريافت مي دارد
وعقل وذهن ونفس انسان در يكي از اين 5 وادي
به غير از وادي 6 كه مخصوص خاصان است به ظهور نور عقل دست مي يابد
وبه ارتقاء وتعالي به سوي نور تقرب حق حركت مي نمايد
ويا عقل بالقوه
با بي توجهي به تذكر حق .متوقف ومسدودو در مرتبه ي اماره باقي مي ماند
وعقل با دريافت درك جزئيات از حواس
آنهارا تركيب نموده ودرك كليات علوم را فراهم مي سازد
ونور عقل بالفعل. همه ي عوالم را به هم مرتبط ومتصل مي سازد
وحضرت حق وانبياءوامامان (ع) .بايك نظر نور لطف وهدايت
عقول بالقوه ي انسان را بالفعل مي سازند
رب مهربان .عقلي بر ما قرار دادي كه كل تصور وتفكر جهان را در خود جاي مي دهد
رب مهربان .برما وسعت تذكر وتدبر حق .مانند ذرات شاكر عالم عنايت فرما
رب مهربان .در ظهور آقاي نور وصلح واصلاح حضرت قائم (عج) تعجيل بفرما
رب مهربان .آتش شعله ور نفس .
دجال جهال خون خوار مجنون را از جهان خاموش ونابود بگردان
متشكرم اي .عون وپشتيبان مهربان ابدي
فرم در حال بارگذاری ...