« متشكرم يا منيل ونفع رساننده ابدي مهربان | متشكرم يا دليل المتحيرين » |
متشكرم يا غياث المستغيثين وفريادرس ابدي مهربان
اللهم عجل لوليك الفرج النور والسرور
رب مهربانم سلام
رب مهربان .همه ي انسانهارادر جمع .طواف وتسبيح دائم ذرات عالم بپذير
در عيد فطر وفطرت وجشن خلوص ذهن ونفس .
مجاري ومنافذ تعلقات واميال ودلبستگي هاي غير ضرور
ومنافذ حواس ظاهر را يكماه بسته ومحدود ومتوقف نگاه مي داريم
وحواس ظاهر وطفل ذهن ونفس را يكماه به بست وحبل تذكر حق مي بنديم
ويكماه از طفل ذهن ونفس خود
دلسوزانه با تذكر حق مراقبت و رسيدگي محترمانه مي نماييم
وطفل ذهن ونفس در جشن خلوص فطر
گويي دوباره چون ني خالي از اميال تزاحم آور چسبنده ي دنيا مي گردد
وروح ونفس انسان در عيد خلوص فطر تازه شدن را تنفس مي نمايد
ونفس وذهن انبساط وشعف حقيقي نور علوي را سالي يكبار تجربه مي نمايد
ونفس وذهن هرسال به اميد تجربه ي دوباره ي اين احساس نوري بي نظير
منتظر رسيدن رمضان آينده مي ماند
منزلت آينده در دريافتن وشكار زمان حال است
لذا ادامه ي تذكر حق در تمام لحظات
مانند طواف وتسبيح دائم تمام ذرات عالم
نفس وذهن انسان را به
حضور انبساط وشعف دائم هستي .مقرب و متصل مي نمايد
لذا پيوستن به تذكر حق
وطواف وتسبيح دائم در كنار ذرات عالم هستي هر لحظه مقدور ومحياست
تذكر حق .دونوع وحدت توحيدي ظاهري وباطني در ذرات عالم بوجود مي آورد
1.وحدت توحيدي درنور لفظ ظاهروبيرون نفس انسان
با هم نوايي تذكرحق باظاهر اصوات نفس ذرات عالم
تذكر حق .در ظاهرو لفظ فرد با
تذكر حق در ظاهرواصوات نفس ذر ات هستي
وحدت توحيدي نوري ظاهري .در ظاهر نفوس ذرات عالم ايجاد مي نمايد
2. وحدت توحيدي نور انديشه باطن ودرون نفس انسان .
باباطن نفوس ذرات عالم متحد وهم آوا وهمآهنگ مي گردد
تذكر حق .نور افزاي باطنها وذهن ها ونفس ها ي افراد
ونشانه ي حضور نور تجلي حق در باطن ذرات عالم هستي است
وحدت تذكر توحيدي وهم نوايي ذرات هستي با انسان
مايه ي شعف ظاهري وباطني وحقيقي
وانتقال شعف نوري تذكري حق ذرات عالم .به نفس وذهن انسان مي گردد
تذكر وتسبيح ظاهري وباطني توحيدي در ذرات عالم
عامل پيوستگي واتحادوجه توحيدي
ذهن ونفس انسان با نفوس ذرات عالم هستي است
وطواف ذهن ونفس دو نوع باشد .
1. طواف ظاهري ذهن ونفس .
فقط در موعد وزمان .مخصوص ومحدود
ذي الحجه و تمتع وطواف در كعبه ي مسجدالحرام باشد
2. طواف باطني ذهن ونفس .
وتسبيح وطواف وتذكر دائم حق .
وهمراهي وهم نوايي با باطن نفوس ذرات هستي
وحضور هر لحظه در طواف وتسبيح با ذرات عالم وبدون محدوديت تا ابد
انسان يك حقيقت حاضر وواقعي در ظاهروباطن . ذهن ونفس خود دارد
گاه ظاهر و باطن .ذهن ونفس ورفتار يكي است
وظاهر وباطن ذهن ونفس با هم .هم جهت ويك رنگ ومنطبق برهم است
ولي انسان باعقل بالقوه قادر است
ظاهر خود را به رنگي وباطن خود را به رنگ ديگري در آورد
وبه جاي يك رنگ گزيني در ظاهر وباطن ذهن ونفس .
دچار مرض دورويي ودورنگي گردد
لذا تذكر دائم حق.
.از ايجاد دورنگي ودوجهتي شدن ذهن ونفس ورفتار انسان جلوگيري مي نمايد
ونفس دوجنبه دارد 1.ذهن وفكر .باطن نفس 2. رفتار وعمل .ظاهر نفس
وتذكردائم . نور واحد حضرت حق .
ذهن ونفس ورفتار را به وحدت حقيقي
ومتعادل مورد رضايت حضرت حق مي رساند
حركت طواف وتسبيح توحيدي ذرات عالم بگرد
نور واحد حضرت حق مهربان در اصل
نشانه ي خواندن سرود وحدت واعتراف به
حضور فقر وجودي در تمام ذرات عالم است
وتجلي حضور نورغني و راحم ابدي حق
بر طواف وتسبيح ذرات عالم تا ابد جاري است
لذا فقط انسان تابع وتسليم حق .
1. هم تابع تذكر حق .2. هم تابع همسويي با وحدت توحيدي در ذرات عالم است
وانسان تابع حق مي تواند .در طواف وتسبيح حق .
با ذرات عالم هستي هم صدا وهم نوا گرددوفيض دوعالم ببرد
وما دونوع شرك داريم 1. شرك ظاهر و2. شرك باطن
ونجاست كافر كفران گوومشرك باطن .
به خاطر شرك باطني وعميقي است
كه با پرورش توهم وگمان غير حقيقي در ذهن ونفس خود ايجاد نموده است
امام سجاد (ع) مي فرمايد .پروردگارا قلبي خالي از نفاق وعيني خالي از خيانت
وعملي خالي از ريا ولساني خالي از كذب عنايت فرما
رب مهربان .در ظهور آقاي نور وصلح واصلاح حضرت قائم (عج) تعجيل بفرما
رب مهربان .
آتش نفس شعله ور .
دجال جهال خون خوار ومجنون را از جهان خاموش ونابود بگردان
متشكرم يا غياث ا لمستغيثين وفرياد رس ابدي مهربان
فرم در حال بارگذاری ...