« متشكرم يا منزل الايات ونازل كننده ي آيات | متشكرم يا ساتر العورات وپوشاننده ي عيوب وزشتي ها » |
متشكرم يا محيي الاموات وزنده كننده ي مردگان
اللهم عجل لوليك الفرج النور والسرور
رب مهربان ذرات هستي سلام
رب مهربان حضور همه ي انسانهارا در طواف وتسبيح وتذكر حق ذرات عالم بپذير
در ادامه ي تذكرات حكمت آور سوره ي بقره ي معظم
بر اصلاح ذهن ونفس مي فرمايد :
1. هنگام انفاق در راه حق
از بهترين نعمتهايي كه خدا به ما مرحمت داشته تقديم نمائيم
2. انسان متكبر حق ستيز فقط انديشه ي كه مطابق ميل خود باشد حق مي داند
3. در قتل انسان ممكن وقايعي كتمان وپنهان بماند
ولي خداوند عليم ابعاد قتل را آشكار سازد ومجرم را افشا نمايد
4. وقتي مرده اي در دنيا به اذن خدا مجدا حيات مي يابد
نكته آن توجه به اصل ايمان به معاد است
وتاكيد بر ايمان .وبر زنده شدن در قيامت وحيات اخروي دارد
5. هر كسي بينده ي عمل اشتباه وخطاي شخص ديگري باشد
وبر گناه او نهي از منكر ننمايد وتذكر ندهد در عواقب آن گناه با او شريك است
در تمام وقايع قرآن تاكيد بر توجه بر ديدن آ ثار اصول دين در وقايع دارد
وقرآن بر انسان متذكر مي شود با ديدتقرب بر اصول دين مسائل را تحليل نمايد
6. انبياء (ع) همواره در اجراي امور بر مردم اعتماد داشتند
واز مردم ياري ومشاركت مي گرفتند
7. يادآوري معجزات ونعمتها نشانه ي قدرت الهي
وتقرب بر يادآوري اصل توحيد است
هر يادآوري وتذكر حق نزديكي وثبات بر تقرب قبله ي حق دارد
8. نفس وانديشه ي آلوده .به كوري دركي مبتلاست ونعمتها را نمي بيند
9. خداوند مي فرمايد :
چه بر انديشه ي شما واقع شد كه معجزه را ديديد وحق را نپذيرفتيد
گذر آب بر سختي سنگ رخنه كرد
ولي بر قلب ونفس سخت شما ادراك حق واقع نشد
سنگ از خوف حق از فراز كوه به زير افتاد ولي دركي بر نفس شما واقع نشد
10 . يك سنگ هر قدر هم سخت باشد از گردش آب وباد ومحيط تاثير مي پذيرد
وسنگ سجود وتسبيح دارد
وسنگ از خشيت الهي از فراز كوه به دامنه ي سجود مي افتد
11. قساوت مرضي سخت بر نفس است
كه در اثر حق گريزي وحق ستيزي دائم حاصل گردد
12. ومشاهده ي آيات ونعمت ها ي الهي بر قساوت حق گريز وحق ستيز بيفزايد
13. خداوند مي فرمايد :
مانند نيكان قبل خود كاري انجام ندهيد كه دچار قساوت گرديد
14. خداوند مي فرمايد : چه شد كه ياد آوري نعمتها بر قساوت شما افزود ؟
واگر انديشه فعال در تذكر ويادآوري نعمتها نباشد
وانديشه در تذكر نعمت ها خاموش باشد قساوت نفس كم كم ايجاد گردد
15 . ابتلا به قساوت نفس كم كم ومرحله به مرحله افزايش يابد
وهر مرحله حق ستيزي يك مرحله بر شدت قساوت ذهن ونفس افزايد
16 . گاهي يك مثال ساده در قرآن مثل سنگدلي وقساوت قلب
حاوي معاني عميق وهشدارهاي غير قابل جبران بر نفس است
17. قرآن هر انتقاد را با بيان سند مطرح مي دارد
مي فرمايد شدت سختي نفس از سختي يك سنگ غير قابل نفوذ تراست
وبه نرم شدن سنگ ونفوذ سنگ اميد بيشتري است تا به نفوذ دركي بر ذهن قسي
18. وخواندن قرآن بر مومنان آثار شفا ورحمت
وتاثير قرآن بر ظالمان زيان رسان وخسارت رسان است
ظالم دشمن خدا وقرآن وانسان مظلوم است
19 . باران رحمت واسع حق بر كل نفوس يكسان بارد
وبارش رحمت حق بر نفوس بسته وحق ستيز بياباني رويش خار است
وبارش رحمت حق بر نفوس گشوده به حق .رويش گلزار حكمت است
20 .جمادات مرحله اي از شعور را دارند. به سبب تذكر وخوف از خشيت حق
21. داروي قساوت .اتصال وتقرب ودائم بر قبله ي رضايت حق است
22. سنگدل وقسي . انديشه ي نفوذ ناپذير ورفتار حق ستيز دارد
23. خداوند عالم وآگاه .بر همه ي جزئيات انديشه ونفوس خلق است
24. گروهي از يهوديان كلام حق را به دلخواه تغيير وتحريف نمايند
25.و از يهودي كه سرسختي در حق ستيزي دارد انتظار ايمان آوري نداشته باشيد
وگروهي از ايشان كلام حق را عمدا وبا آگاهي تحريف نمايند
26. ايمان آوردن توفيق الهي است
وهمه ي نفوس موفق به كسب اين توفيق نمي گردند
27. بر خي دانشمندان از علم خود
در جهت ايجاد شبهه ولجاجت وحق ستيزي استفاده نمايند
وبه صلاح وسلامت نفوس جوامع آسيب رسانند
وما دانشمند آسيب رسان وحق ستيز هم داريم
28. در انتقاد كردن حد انصاف را رعايت كرده
وهمه ي يك گروه را مورد اتهام قرار ندهيم
كه خداوند فرمود :
همه ي يهوديان اهل تحريف نبودند بلكه گروهي از آنها حق ستيزي داشتند
29 . شناخت وپذيرش حق. با ايمان وقبول حق وعمل به فرامين حق متفاوت است
گاهي حق را مي شناسند ولي به فرامين حق عمل نمي كنند
30. تحريف كردن آگاهانه بر فرامين حق بسيار خطر ناك وفتنه انگيز است
ونماد اعلام جنگ با خداوند است
رب مهربان . به ما توفيق ادب آموزي از تسبيح گويي ذرات عالم عنايت فرما
رب مهربان. در ظهور آقاي نور وصلح واصلاح حضرت قائم (عج) تعجيل بفرما
رب مهربان .آتش نفس شعله ور
دجال جهال وقارون هاي مجنون وخون خوار را از جهان خاموش ونابود بگردان
متشكرم اي زنده كننده ي مردگان در روز حساب
فرم در حال بارگذاری ...