« متشكرم يا مقدم وپيشران امور | متشكرم يا مبشر وبشارت دهنده بر اهل ايمان » |
متشكرم يا منذر وترساننده ي كفر ورزان حق ستيز
اللهم عجل لوليك الفرج النور والسرور
رب مهربان ذرات هستي سلام
رب مهربان .در ساعات بهاري نفوس ذرات هستي با عنايت حق متحول گردند
رب مهربان. نفوس انسانهارا نيز مورد تحول مداوم بهار نفس ورضايت حق قرار ده
رب مهربان .حضور همه ي انسانهارا در طواف وتسبيح وتذكر حق ذرات عالم بپذير
در ادامه ي تذكرات سوره ي بقره ي معظم
در اصلاح ذهن ونفس مي فرمايد :
مقام ابراهيم (ع) در خانه ي كعبه
سنگي بود كه حضرت ابراهيم (ع) براي بالا بردن
ديوار كعبه بر روي اين سنگ همواره قرار مي گرفت
اين سنگ ومقام ابراهيم (ع)
نماد كرامت بخشي بر ساخت كعبه ي تعهدات نفوس نسبت به حق است
كه ابراهيم (ع) .
تمام ميثاق ها وعهدهاي خود باخدا را دراين مكان كعبه به تعهد وانجام رساند
مراسم حج وكعبه
مراسم يادآوري وتاكيد بر تعهدات نفوس انسان ها به فرامين حق است
ومراسم حج مراسم تجديد ميثاق
با فرامين حق و قبول مقام نبوت ويادآوري وداشتن تعهد بر اصول دين است
1. حضرت ابراهيم (ع) پيامبر مورد قبول همه ي عالم واديان است
2. جامعه نيازمند امام وامنيت بخشي اوست
3. امنيت آوري امام امنيت آوري بر عالم است
4. وتاكيد بر اصل نبوت وامامت تاكيد بر منافع امنيت آور وجود امام وراهبردر عالم است
5. مسلمان وتسليم حق در مراسم حج
با تمام سنتها وفرامين حق وتابعيت از حق وامام
تاكيد وتكرار ويادآوري واعلام تعهدبر فرامين حق نمايد
6. مقام خادم خانه ي خدا فقط بر ازنده ي اولياي الهي وپاك وشايسته است
7. اولين مشاوران ذهن ونفس حضرت ابراهيم واسماعيل (ع) هستند
كه با اجراي مراسم حج اساس انديشه ورزي سلامت آور بر ذهن وانديشه را آموزش دادند
ايشان آموزش دادندكه
اساس ذهن وانديشه ونفس سالم تابعيت از قبله ي سلامت آور واحد حق است
در مراسم حج ابراهيم واسماعيل (ع).
1. تعهد بر عهد بستن با تسليم بودن بر فرامين خدا
2.و وفا داري ومسئول بودن بر تعهد ورزي بر حق را آموزش دادند
مراسم حج تكرار وتداوم بر يا دآوري تعهدات سلامت بخش ذهن ونفس است
8. مسجد مسلمانان بايد همواره با عظمت وپاكيزه وانگيزه آور بر اسلام گزيني باشد
دعاي ابر اهيم (ع) بر خدا چنين بود :
پروردگارا مردم سر زمين مكه را از نعمت ها بهره مند ساز
وخداوند مهربان تمام ذرات هستي وكافر ومومن را از رزق مدام بهر ه مند سازد
ورب مهربان حتي كافر حق ستيز راهم رزق دهد
وكافر با دوري از حق.
نفس خود را از كسب مراتب تقرب به حق والطاف حق دور سازد
9. انبياء (ع) علاوه بر ارشاد وهدايت نفوس ورفع نيازهاي معنوي
به رفع نيازهاي مادي وايجاد امنيت ومعيشت مردم اهتمام داشتند
10. بهره مندي از نعمت ها زماني گواراست كه از تعرض وستم ظالمان جهان در امان باشيم
11. در دعا كردن همواره بر موفقيت تمام نفوس دعا نمائيم
12. وبهره مندي در دنيا نشانه ي بهره مندي وعاقبت به خيري در آخرت نيست
13. در كمك رساني بر خلق خدا به مكتب او كار نداشته باشيم وهمواره كمك رسان بر خلق باشيم
14. كاميابي مادي دنياي محدود . قابل مقايسه با وسعت نعمت هاي اخروي نيست
هنگامي كه ابراهيم (ع) با اسماعيل (ع) پايه هاي خانه ي كعبه را بالا مي برد فرمود :
خدايا اين عمل ساخت .كعبه وقبله ي تعهد برحق روي را از ما بپذير
خانه كعبه از زمان حضرت آدم (ع) بود وابراهيم (ع) آن را تجديد بنا وبازسازي نمود
حضرت علي (ع) در خطبه قاصعه مي فرمايد :
خداوند همه ي مردم از زمان حضرت آدم (ع) تا كنون را با همين كعبه وسنگ هاي آن آزمايش نمايد
15. بانيان كارهاي خير ونيك در گذشته را همواره ياد آوري وبا تاكيدات ايشان تجديد ميثاق نمائيم
16. در مسير تحقق اهداف الهي كارگري با نيت جلب رضايت حق نيز عبادت مقبول حق است
17. حضرت ابراهيم (ع) از خدا مي خواهد كارهاي در جهت رضايت حق وي را بپذيرد
وهر كاري خالص است كه در جهت خشنودي حق باشد
18. در مناجات با حق بهتر ابتدا صفات حق را بر نفس خود ياد آور گرديم
حضرت ابر اهيم (ع ) در مناجات با حق مي فرمايد :
خدايا دل مارا تسليم حق گردان وفرزندان مارا نيز تسليم فرامين رضايت حق قرار ده
وراه پرستش وطاعت را به ما بنما وبر ما سهل وآسان گير كه تو توبه پذير ومهرباني
21. حضرت ابراهيم واسماعيل (ع) عالي ترين درجه تسليم نفس در بر ابر حق را نشان دادند
واز خدا بر تسليم پذيري بيشتر حاجت داشتند
وكسي كه تسليم حق باشد قدرت حمايت حق اورا كفايت است
22. همواره از خدا تداوم .
تكامل بر ذهن ونفس را براي خود وخلق خدا ونسل خود خواهان باشيم
23. خداوند راه وروش بندگي را در تعاليم خود تعليم فرموده است
وبنده ي مورد رضايت حق وشايسته .لايق دريافت پاداش ابدي واخروي گردد
24. ابتدا بايد تسليم محض وحق پذير نظري بود وسپس بر عمل وعبادت حق اقدام نمود
25. همواره در عبادت ومناجات انبياء وامامان (ع)
توبه كردن مداوم ونياز به تائب بودن واستغفار گويي مدام وجود دارد
واظهار توبه كردن دائم معصومين نحوه ي صحيح بندگي را براي نفوس به نمايش مي گذارد
26. ونفوس تابع بايد طبق الگوي مشاوران الهي در اصلاح ذهن وعمل رفتار نمايند
تا به صحت وسلامت ذهن ونفس دست يابند
27. در حديثي ياد آوري گرديده است :
پيامبر (ص) .با توجه به اينكه معصوم بودند روزي 70 مرتبه به درگاه خدا استغفار مي نمودند
واين الگو گروي .مي تواند در افزايش تواضع وادب بنده در بر ابر حق موء ثر باشد
28 . حضرت ابر اهيم (ع) . در بيان مناجات خود با حق مي فرمايند :
خدايا بر تمام نسلها رسول هدايتگر قرار ده
تا به مردم حكمت آيات وفرامين حق را بياموزند وروان مردم را از زشتي ها پاك سازند
وخدايا تو بر هر كاري قادر عالم هستي
29. وخداوند ابتدا بر تزكيه وپاك انديشي نظر وسپس بر علم آموزي تاكيد دارد
يعني علم بر بستر انديشه وذهن پاك حق ورز .حصول فايده وثمر وخير آوري دارد
30. نياز به حضور رهبر آسماني از ضروري ترين نيازهاي بشر است
رهبر آسماني امنيت آور وعدالت رسان وخير آور بر نفوس وعالم است
ورسيدن به عاقبت به خيري نفوس در پناه حضور رهبر آسماني تحقق يابد
31. اگر رهبر ومشاوري چون ابراهيم (ع) نبود .
كعبه به بت خانه ي تعلقات اماره بدل مي گشت
وبه جاي وجود قبله گاه واحد حق .
كثرت بتهاي تعلقات .نفوس را به اشرارآدم خوار وحشي مبدل مي ساخت
وحضور رهبر الهي چون ابراهيم (ع) تطهير بخش ذهن ورفتار نفوس است
32. وهدف بعثت انبيا ء (ع)
تعليم وتزكيه ذهن ونفس بر اساس كتب آسماني وفرامين حق است
33. وعلم و دانش. زماني ثمر بخش است كه همراه تزكيه وتقوا وحكمت افزايي باشد
رب مهربان . به ما توفيق ادب آموزي از تسبيح گويي ذرات عالم عنايت فرما
رب مهربان .در ظهور آقاي نور وصلح واصلاح حضرت قائم (عج) تعجيل بفرما
رب مهربان . آتش نفس شعله ور دجال جهال
وقاررون هاي مجنون وخون خوار را از جهان خاموش ونابود بگردان
متشكرم اي ترساننده ي حق ستيزان كفر ورز وحامي مظلومين
فرم در حال بارگذاری ...