« متشكرم يا من يوءاخذ بالجريره .اي آنكه هر لحظه بندگان را به گناهانشان موءاخذه وبازخواست نمي كني | متشكرم يامن هو اله كل شيء » |
متشكرم يامن اظهر الجميل وآشكار كننده ي حسن وجمال ها
اللهم عجل لوليك الفرج النور والسرور
رب مهربان ذرات هستي سلام
رب مهربان حضور همه ي انسانهارا در طواف وتسبيح وتذكر حق ذرات عالم بپذير
رب مهربان تمام لحظات انسانهارا در ساعت تحول نفس در قبله ي حق
وعيدوبهار رضايت نظر خود وچهارده معصوم قرار بده
گستره ي مقام نفس انسان
از رسيدن به نور تقرب نفس بي كران در خدا پرستي تا
تا سقوط نفس در نار بيكران منيت وخود پرستي است
ودرك وشناخت حاصل از معقولات
نفس را در ابعاد بيشتري از درك .به شناخت وارتقاء رساند
ودرك حاصل فقط از حواس ومحسوسات
ناقص ومحدود وتك بعد نگر وجزء بين است
درك وسيع حاصل از تعقل وحدت آور در تفكر ونظر با رفتار وعمل است
وماندن وبسنده كردن به درك ناقص از حواس وتك بعد نگري
با اسارت در قبله ي غير حق وكثرت طلبي در تعلقات همراه است
وقبله ي حق وحدت آور
وقبله ي غير حق كثر ت طلبي در تعلقات به همراه دارد
ونفس وحدت بين در قبله ي وحدت رضايت حق و
نفس كثرت طلب در قبله ي كثرت كج راهي ودوري از حق در حركت است
خاك مظهر تواضع تطهير وجزو مطهرات
وجاي خاك متواضع زير قدم نفس انسان با تن خاكي است
وانسان بايد چون خصلت خاك متواضع باشد
كه رب مهربان صفت تواضع در انسان را .در خلقت از خاك دانست
وسركشي نفس از شراره ي شعله ي نار شيطان است
ونفس نار شده ي شعله ور
مظهر آتش افروزي ونار تكبر وشراره ي لجاجت است
وطبيعت خاك تن پاكي وظهور تواضع است
ومنشاء ناپاكي وشرارت وناريت در نفس از
بوجود آمدن انديشه ي بد وانديشه ي ناپاك ودرك نادرست وكج است
انديشه ي ناپاك با قبله ي رضايت حق تطابق وهمسويي ندارد
انديشه ي ناپاك
با توسعه ي تحريف شناختي ومرض غرض ورزي
وآغشتگي انديشه ي پاك با تفكر معيوب وغير واقعي حاصل گردد
و آغشتگي انديشه با نار خودبيني
شعله ي آتش افروزي را در نفوس روشن نمايد
ونفس معيوب وانديشه ي ناپاك وناقص مانده وفاقد تطهير
هم نفس وذهن خود وهم نفوس عالم را با شرارت خود مي سوزاند
ناپاكي نفس وانديشه .
چون آلودگي به حرام نجاست منشاء آتش افروزي نفسي گردد
ونارشدن نفس يعني زايل شدن نفس مستعد
وسوزاندن نفس وانديشه
در كوره ي قبله ي غير حق بطالت باطل
وتواضع خاك با شرارت آتش قابل قياس نيست
وتواضع در نفس با تقرب ونزديكي بر قبله ي نظر رضايت حق حاصل گردد
وناريت نفس با دوري از قبله ي نظر حق حاصل گردد
وجهت حركت اختيار انسان در كسب نورانيت نفس و ناريت آن نقش دارد
وانسان تقرب عظيم نفس وذلت نار رجيم نفس را
با آزادي در اختيار انتخاب مي نمايد
ومنشاء ايجاد صفات مفيد ومضر در انسان
نوع انتخاب در كسب آگاهي ونوع جهت پرورش انديشه است
وپرورش انديشه در قبله ي حق تقرب آور
وپرورش انديشه در قبله ي غير نظررضايت حق
با ناپختگي دركي وكج بيني وكج شنوي وكج گويي در قبله ي غير حق همراه است
رب مهربان مارا راستگو وراست بين وراست شنو قرار بده
رب مهربان با ما توفيق ادب آموزي از تسبيح گويي ذرات عالم عنايت فرما
رب مهربان در ظهور آقاي نور وصلح واصلاح حضرت قائم (عج )تعجيل بفرما
رب مهربان آتش نفس شعله ور
دجال جهال وقارون خون خوار ومجنون را از جهان خاموش ونابود بگردان
متشكرم اي آشكار كننده ي ابدي حسن ها وزيبايي ها
فرم در حال بارگذاری ...