« متشكرم يا سامع مهربان | متشكرم يا نافع مهربان » |
متشكرم يا جامع مهربان
رب مهربانم سلام
هرچه انسان به حقيقت مطلق به واسطه ي ذكر وياد حق نزديك شود
شعف وشادي وشوق بيشتري در انسان طلوع مي كند
وهمه ي موجودات ومخلوقات حادث اند
وبواسطه ي جود رب مهربان موجود گشتند
وهمه مخلوقات جلوه وتجلي وسايه حق مهربانند
وحق مطلق در تما م مظاهر وخلقتش ظهور وحضور دائم دارد
واو قريب مطلق وما در غربت غروب غرب
ناداني خود از رب مهربان بسيار دور شديم
نور حقيقت حق يكي و واحد است
ومظاهر ظهور و حضور نور حق كثير ومتنوع
وعقل كه از جنس نور است ظهور وحضور نور حق را درك وفهم مي نمايد
ودرك وشناخت عقلاني واگاهي ونزديكي
به رب مطلق در انسان بهجت دائم ايجاد مي كند
هر اگاهي ودرك وشناختي كه در ذهن انسان متولد مي شود
پرتويي از نور رب حق مهربان است
عالم وجه الله حق يعني بسوي رضايت وشكر حق در حركت وسير دائم
فقط انسان كه جهت حركتش در دنيا
به خاطر ناداني ولجاجتهاي بي پايان برخلاف حركت كل عالم
وانسان كامل وجه خداوند
و در جهت وجودي در حركتش تسليم نظر ووجه حق است
صورت وظاهر هر شيءوجه آن شيء است
وجهت حركت وجودي آن شيء
وجه (قبله)وجهت نظر وعملش را نشان مي دهد
وهمه ي صفات ووجوه حق تعالي در انسان كامل وجود دارد و مشهود
ودر انسان كامل صفات جمالي وجلالي وسلبي وايجادي
حاضر وظاهر و ومتجلي است
كل عالم وجه به سوي حق دارد
وانسان كامل وجه عالم هستي است
وجه همان قطب نماوسوي حركت به حق
هم جهت حقيقت .هم حق .هم عشق .هم جهت تقرب
حضرت علي (ع)فرمودند (انا وجه الله)
(حضرت حق جهت حركت .مبداءومقصد ومرجع نظر وعمل من است )
و افاضه ي نور مهر مطلق حق .مدام وبي وقفه باشدبرعالم
وآنچه باقي ابدي است وجه الله است
ووجه هر انسان جهت حركت قربي نزديكي به حق
وجهت حركت غربي گمراهي وغروبي ودوري از حق وحقيقت را نشان مي دهد
وهرگز موثر از اثر وتجلي از متجلي وظهور از ظاهر ومقرب از قريب جدا نيست
وعطاي فيض رب به قدر قابليات مخلوق است
(وهو شيء من وجه )
وانسان باب الله اعظم است
واز انسان راه به سوي حق گشوده است
از فرشته به حق نمي رسي واز انسان كامل به حق دستري داري
پس مقام انسان بسيار عظيم ومعظم است نزد رب مهربان
رب مهربان مارا مورد رحم ولطف بيكرانت قرار ده
متشكرم يا جامع مهربان
فرم در حال بارگذاری ...